Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Matilda W - 21 oktober 2011 22:47

De här schabraken skulle man kunna tänka sig.

KL schabrak, så sjukt snyggt!

 

HV Polo, vet inte vilken färg men gud så snygga!

   

Och sist men inte minst, Eskadron schabraken, sjukt snyggt i 2 färger, skulle kanske vela ha det i rött/vitt. Skulle faktiskt varit snyggt på Pytzan! Det grön/blåa var oxå snyggt.

Av Matilda W - 21 oktober 2011 22:42

Dom blev ju hur failade som helst, men hoppas ni fattar lite. Sen är de verkligen inte så raka! Men ungefär såhär ser det ut.

    Haha, hoppas ni fattar något, annars kommentera och fråga!

Av Matilda W - 21 oktober 2011 22:12

Pytzan gick kanon idag! Ett simpelt pass där allt funkade. Red som sagt runt Klåddergerde (för er som inte vet, grusväg). En gång "speglade sig" /reflekterade ljuset från min pannlampa på den blöta marken så först såg det ut som det stod ett rådjur mitt i vägen, då stannade självklart Pytz och jag blev livrädd! Sen såg det ut som en kanin, haha  Men fortsatte på och hästen var på topp. Det känns väldigt bra inför Söndag.


Ska försöka rita en liten karta över ridvägarna så alla förstår. Den kommer nog upp ikväll.


Nu är jag nervös, men på ett väldigt bra sätt. Inför Kungsbacka var jag riktigt taggad och nervös på ett bra sätt, men sen bara försvann det. All glädje, ALLT! Men nu är det tillbaka.


Försökte ta bild idag när jag red, men smartheadet tappade mobilen så jag struntade i det.

   

Hittade en ganska bra karta men vet ej hur jag ska publicera den... Får göra en egen


/Matilda

Av Matilda W - 21 oktober 2011 17:32

Har vart mycket negativt på bloggen på senaste, det ska det bli ändring på! Har lagt allt bakom mig det där med kommentarerna. Men det verkar som folk tycker det är kul att läsa om det, eller? Haha, hade 52 besökare igår och 19 idag.. 19... snåla ni e  Haha..


Ska komma på någt riktigt bra inlägg om något positivt, kanske ni vill  ha 10 sanningar?, Hiss&Diss? Kom med lite förslag så vi får upp stämningen 


  Forvever togheter

Maybe the distance, But never the heart

Av Matilda W - 21 oktober 2011 17:01

Tänk vad många elaka kommentarer och nätmobbning det sker varje dag. Folk som sitter bakom sina datorskärmar och trycker på några tagenter, och i andra änden läser en anna person detta och blir sårad. När man startar en blogg får man räkna med att ta skit, eller stöta bort den, blunda för den och fortsätta. Men ibland går det för långt. Att hacka på någon som är helt okänd är helt sjukt! Dessutom är de flesta anonyma, vilket är sjukt fegt. Det betyder att man inte vågar stå för vad man tycker. Sådana personer som fått mycket skit men bara stöter bort det, sådana männsikor ser jag upp till. Men att sitta bakom en datorskärm och såra andra människor, är det helt rätt? "Du för tjock för din häst", "Du kan ju fan inte rida!", "Du är så ful att jag spyr, jävla bitch!". Vill ni leva i en sådan värld? Det vill ialla fall inte jag. Kan inte bara alla vara snälla och skriva det på ett snällt sätt eller att skita i att skriva det! Håll det inom dig. Och framförallt, tänk på vad du skriver innan du gör det, "Är detta något bra att göra? Gör det någon nytta? Vad får jag ut av det?´" Tänk er för. Internet är en sjuk värld, datorskärmen blir som en sköld och man kan alltid vara anonym, eller? Det finns ju faktiskt ip adresser. Jag tycker folk ska stå för de det tycker, men om ni nu tycker någon är ful eller jätte tjock så skriv det inte! Personen blir ledsen, det blir man.  Så tänk er för och sluta skriva onödiga kommentarer. Om du nu tycker någon bloggar dåligt, varför läser man ens bloggen då? Om man inte gillar bloggen behöver man inte läsa den, då blir det ofta att man hackar på någon men läs inte bloggar som ni inte tycker är bra! Det är precis som att köpa något man egentligen inte tycker om, onödigt eller hur?


  

/Matilda


Av Matilda W - 21 oktober 2011 16:50

Vaknar ca 30-40 min innan jag ska vara i stallet och jag ska vara i stallet 1 timme innan vi ska åka. På morgonen går jag upp, packar matsäcken, gör morgon mackor, sminkar mig (intte mkt förstås!), packar allmänt, kamera, extra ridbyxor. Sedan åker vi till stallet och jag brukar äta 2 mackor på vägen dit. När vi väl är framme fixar mamma transporten och bär ut alla saker. Brukar fixa allt i stallet dagen innnan. Knoppar sedan Pytzan och borstar av honom. Sedan lastar vi, brukar gå fort, och sen bär det av till tävlingen.


När jag väl är framme kollar jag till Pytzan och går sedan och startanmäler mig, brukar även gå banan då. Pytzan står aldrig still i transporten innan tävlingen så brukar få vara hos honom.  Sedan lastar vi ut och tar på all utrustning. Rider fram i ca 15-20 min, mest trav och mycket tempoväxling. Hoppar fram, olika längd från gång till gång men hoppar lagom mkt, inte så han blir trött men ändå så det känns bra. Rider sen banan, kanske prisutdelning. Hoppar fram till nästa klass, rider den, kke prisutdelning. Sen skrittar jag av Pytzan och lastar sedan in honom. Brukar slänga på mig ett par mjukisar och tittar sedan på de andra ekipagen (om det nu är någon mer klass). Åker hem, packar upp, borstar av Pytzan, fixar och donar. Sen hem och slappar. Brukar packa upp efter någon timme.


Ja, så ser det ut! Hopas det inte blev för mycket att läsa  


  

/Matilda

Av Matilda W - 21 oktober 2011 16:38

Har varit ute och hoppat studsmatta med Emma, flumm! Haha.


Idag ska jag rida Pytzan runt klåddergerde. Ska även förbereda inför Söndag, t ex Putsa benskydd och grimma. Ganska bra att slippa göra allt imorgon. Åker ev in till Borås imorgon, ska köpa ett par höst/vinterskor, kke blir det Hööks oxå!


/Matilda

Av Matilda W - 21 oktober 2011 16:35

 
Ingen bild

Amanda

Fredag 21 okt 09:53
Ok! Jag fattar om ni bloggläsare har olika åsikter men att skriva SÅ låga kommentarer... pfft!? seriöst no lifer! Matilda är så långt ifrån WB i ridningen som man kan vara! Hon har kämpat, och då tycker jag hon är värd allt hon vill uppnå! Och att jag skulle vara bättre på matilda att blogga!? Hahahahah! Vänta ni coh se när våran blogg kommer. den kommer ÄGA ! och tycker ni ngt är dåligt, blunda och klicka bort! We don´t care! så jävla lågt ! GET A LIFE ! kram Amanda :)

 

Kommentar till Svar på tal
Sara

Sara

Torsdag 20 okt 23:57

HAHA! gud vad skrattretande.. Snacka om att vilja ha uppmärksamhet, great hoppas det duger, för det är ju precis det du får nu! , Matilda bloggar bästfan som hon vill , hon lägger upp text,bild,viedoinlägg och allt det på bloggen precis så som hon vill ha det. Du (anonym) kan ju ta och tracka ner på min blogg också nu när du är igång ändå?
Och detdär med att vara anonym , hellNO! Asså fy så omoget , men LILLA TANT SARA kan lära dig , börja med att växa upp , fråga din mamma vad du heter , sedan kan du ju börja småträna på stavningen .. Det är lättare att skriva ett namn än en fuckad meningslös text (?) Lillevän , du får inte ett piss för det.. Men allright liksom du kan ju ta och visa ALLA dina kompisar vad du har skrivit ,de tycker nog du är RÅCOOL och jättetuff!
Blablabla , förlåt Matilda men var bara tvungen att skriva av mig lite , hope it was okey ;)<3
& du anonym , jag älskar dig ,hoppas vi ses på min blogg då^^

 

http://ppopcoorn.bloggplatsen.se


Nu kommer någon säkert kommentera, "åh gud, du va för feg så du bad dina vänner kaxa också". Nej inte direkt. Mina vänner ställer upp för mig och stöttar mig.


/Matilda

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards