Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Matilda W - 10 oktober 2011 21:39

Behöver väl inte skriva mycket mer. Vintern är hemskt men ibland OK...


/Matilda


p.s måste plugga så höres imorgon D.s

Av Matilda W - 10 oktober 2011 19:53

(Det är alltid svårt att komma på en bra och intressant rubrik...)


Idag red jag runt Klåddergerde. Övade mycket  skänkelvikningar både i skritt och trav. Pytzi var pigg och glad. Stod mycket upp i lätt sits och lät han galoppera på. Jag har märkt att Pytzan byter galopp ganska ofta. Det är säkert någonting jag gör men ändå... Jag tror det kan vara för att jag övar på att "se avstånd" när jag är ute och rider, liksom 1,2,3 hopp! Hoppas ni fattar. Det kan vara över en vattenpöl eller ett märke i marken men Pytzan kanske trorn att jag vill byta galopp?


Ska fixa lite . Outfit mm till GP-Ponnyn, laga mat, städa, ladda upp en videoblogg (woop,woop!).


Så håll utkik!


/Matilda


Klippningen före:

    Klipper för fullt 


Efter: (han står väldigt konstigt så det ser ut som han är jätte tjock) 

      Syns kanske inte så bra...

Av Matilda W - 10 oktober 2011 08:56

... Med fruktansvärd halsbränna.  Det är fortfarande inte över helt...  


Igår kom Amanda och klippte Pytzan. Han blev lite rädd i början men det gick jättebra! Klippte filtklippning , bilder kommer ikväll! Måste ändra veckoschemat lite. (lite pga av älgjakten...)


Måndag (idag) : Klåddergerde

Tisdag: Stå och skos

Onsdag: Hoppträning

Torsdag: Tjärnet

Fredag: Klättra eller hagen

Lördag: GP-Ponnyn! Hoppar 2 LB. ("förklass" och GP-ponnyn)

Söndag: Prommis till hand


/Matilda

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards