Matilda & Pytzan

Alla inlägg under juli 2011

Av Matilda W - 30 juli 2011 18:18

Idag arbetade jag med Pytzan (lös) i den lilla runda hagen. Arbetade väldigt mycket med att han skulle komma till mig! Han hade för det mesta innerörat riktagt mot mig, vilket  är väldigt viktigt. Det betyder att han lyssnar på mig:) Han var riktigt duktig! Arbetade lite tricks också! :)


/Matilda


 

Av Matilda W - 29 juli 2011 21:14

Shit vad glad jag är!:D seröst!:) Pytzan gick bra idag. Åker till pappa nu och efter helgen får ni veta en sak!;)

Av Matilda W - 29 juli 2011 15:01

Allting känns bara helt... Ja, vet inte vad men känner mig så dyster! Det har inget med Pytzan att göra men jag har ett svårt val! Spara/Köpa... Vet inte hur jag ska lösa det. Vill ha och jag har pengar, men precis så att det räcker... Jag vet inte vad jag ska välja?

Schabrak/Benskydd? Vad är viktigast just nu?



/En dyster Matilda

Av Matilda W - 29 juli 2011 01:18

Nr 1.

  Gold Medal Schabrak. Använt ca 5 grr. Mycket fint skick! Allround strl Ponny

100 kr


Nr2

  Beiget schabrak, Showmaster. Använt men i fint skick! Allround strl full

40 kr


Nr3.

  Något smutsigt på bild. Allround strl ponny. Använt men även detta i fint skick!

40 kr

Nr.4

  Stalltäcke. Fint men använt. Strl 125.

100 kr (prutbart).


Köparen står även för frakt! Intresserad? Hör då av dig till matildaw97@hotmail.com

Av Matilda W - 29 juli 2011 00:49

Här kommer lite tävlings planeringar :)

*13 Augusti- Lokal Bollebygd Hoppning LD+5 & LC

*4 September- Lokal Dressyr L:C1 & L.B1, Råda

*17 September- Lokal Hopp Kungsbacka. Vet ej höjderna än eftersom jag hoppar i Kungsbacka för att "vänja" inför Gp-ponny kvalet!

*16 Oktober- Gp-Ponny kvalet! Hoppar antagligen Lc & LB ( LB är Gp-ponny kvalet).

Sen beror det på om jag går vidare eller inte i Gp-Ponnyn ´men om jag går vidare ska jag hoppa någon lokal eller CR i Billdal eftersom Semifinalen går där! :)

Jag är i allafall sjuuukt taggad!!!:D


/Matilda


P.S Ni kanske har märkt att det där med 'dagens positiva' inte gick så bra:P !

  Absolut min favorit bild!:D

Foto: Rebecka Buijs- http://www.shinyriders.blogg.se/

(Vill tipsa er om den bloggen! Superbra och väldigt bra uppdate och bra inehåll!)

Av Matilda W - 29 juli 2011 00:10

Idag gick jag en preomenad på ca 10 min med Pytzan. Övade mycket att han skulle vara uppmärksam mot mig och han var superduktig! Busponni<3

Imon rider jag nog runt Grönhult och arbetar lite Kondition :)

Nästa vecka kanske jag åker till Amanda med Pytzan. Funderar på att vara där med Pytzan ca 4 dagar och sen åka hem med Pytz men själv stanna kvar för jag ska hjälpa Amanda att sätta igång lite hästar :)

/Matilda

Av Matilda W - 28 juli 2011 23:35

OBS! I EN VIDEOBLOGG SÄGER JAG ATT VI FASTNADE I ETT TJÄRR. MARKEN VAR SÅ MJUK ATT VI SKÖNK NER, INTE FASTNADE!!

Ja, nu har jag fixat alla filmer från "ridlägret".

Dag 1 (Söndag):

Vi kom dit på Söndagen. Släppte ihop hästarna och dom börjar klia varandra direkt! :) Dom funkade superbra ihop!

Dag 2 (Måndag):

Idag fick jag ingen videoblogg men vi red ner mot Svedjorna ganska lugnt tempo. Hästarna var glada och ganska lugna men fruktansvärt fjantiga och blev rädd för allt! ex Stenar, buskar mm..

Dag 3(Tisdag):


  Dag 4 :


   Dag 5:


  Dag 6:


  Dag 7, sista dagen (Lördag):


Den veckan var sjukt rolig! Kommer aldrig glömma!:) God mat, fina vägar, underbara Sarah och hennes farmor, fårern och våra underbara hästar! :)

Här kommer lite andra videos också!


 
  Btw, jag saknar Magnus, Rufus och Filip! ( Vi döpte fåren, vill ni höra alla namn?)


/Matilda

Av Matilda W - 27 juli 2011 22:28

  Gud va skojj det hade varit och vunnit detta schabraket. Sjukt snyggt!

p.s Läs showjumpers blogg, den är väldigt bra!

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards