Matilda & Pytzan

Alla inlägg under april 2011

Av Matilda W - 30 april 2011 22:01

Postat av: Ebba

 Kommentar: Uhh, skulle vilja följa med på lördag :(


Svar: Vi kanske kan rida ut när jeppi har fått på en ny sko? Kanske nästa helg ?:)

Av Matilda W - 30 april 2011 21:50

Idag red jag korta vägen runt Bua. Han var pigg men ändå ganska lugn. Han lyssnade bra på mig idag och det blev mycket galopp!  Han lyssnade jättebra på galopp skänkeln! Det var typ en mini bäck över vägen osså låg det ett ganska tjockt rör där så jag hoppade över det   Pytzan va super duktig idag och lyssnade jättebra!

När jag kom hem stretchade jag mm sen svampade jag av honom. Jag lät han äta medans jag svampade av så det gick det bra! Jag kunde svampa hela han till och med mellan bakbenen!  Sen när jag släppte ut han rullade han sig så han blev svart istället för vit 


/Matilda

Jag är jätte ledsen för att ni inte får några nya bilder. just nu orkar jag tyvär inte fixa med det men kan försöka imon :)

sweety!<3     

Av Matilda W - 30 april 2011 21:49

Idag fick han stå :)

Av Matilda W - 28 april 2011 19:41

Idag red jag ut med Ida och Loppan. Vi red Magistigen. Han var ganska lugn ídag fast ändå pigg  Han drog iväg lite i galoppen fast det var nästan bara kul  Han lyssnade ganska bra idag och han fattade rätt galopp förutom en gång!  Han blev rädd för lite små saker och ibland trängde han ut Loppan i diket! Busponny! Pytzi var riktigt duktig idag:)

Vecko schema (helg schema):

Fredag : Stå

Lördag: korta vägen runt Bua. Jag hara ldrig ridit där med Pytzan men med Linus har jag ridit där. Det är en ganska lång tur med jätte fina galopp vägar :)

Söndag: KLättra 


/Matilda

    

Av Matilda W - 27 april 2011 17:15

Idag red jag Anettevägen. Han var lagom pigg och det blev ganska mycket galopp  Han var jätteduktig och gick fint ända tills vi gick förbi en tomt där det åkte runt en självgående gräsklippare!! Han fick nästan panik och slängde sig så jag hoppade av. Jag gick lugnt men ganska bestämt förbi. Jag fick stå där i typ 5 min innan han lugnade ner sig  Jag e ju tvungen att gå förbi där en gång till (på hemvägen) och då blev det nästan värre. Jag fick hoppa av igen och han var helt galen! Han blåste upp sig och såg ut som en mini Arab!  (arabiskt fullblod) jag älskar araber!!  Efter typ 1 kvart lugnade hn ner sig något så då gick jag hem:) 

Pytzan e så gullig för när han är rädd för något/någon så vill han ändå gå gram och kolla vad  det är! Gulleponni 



/Matilda


finis<3      

Av Matilda W - 27 april 2011 17:09

Idag (Måndag) red jag runt klåddergerde. Han var PIGG som vanligt! Haha  Han lyssnade ändå bra fast han tänkte mest på att springa! Jag övade mycket galoppfattningar och det gick bra! Han gick jätte fint i traven:) Det gillar vi! 

Han går ute nu på nätterna och det går jätte bra! Det är öppet till hans box så han kan välja om han vill vara ute eller inne 

/Matilda

Ni får nöja er med "gammla" bilder:)

Lite fail i know ;)    

Av Matilda W - 27 april 2011 17:06

Idag fick han stå. Borstade av honom lite :)

Av Matilda W - 23 april 2011 20:50

Idag klättrade jag i ca 20 min i trollskogen. Han jobbade bra men var lite spänd. När jag hade kommit in en bit i skogen så stannar Pytzan till och kollar in i skogen. Han bryr sig inte jätte mycket men sen tyckte jag att jag hörde något så jag stannar. Och då hör jag att det låter som någon går innne i skogen och jag tror det var en älg! Jag hatar älgar! Asså dom är ganska coola men läskiga! Jag vet inte om det var en älg men jag spände mig lite så Pytzan kände nog av det. Jag avslutade med galopp i skogshagen. Bara ett varv på en volt och sen ut. Han brydde sig ingenting! När jag hade haft honom i typ2 veckor så bockade han där och drog iväg med mig så jag typ slängde mig av så jag har varit lite "rädd" att rida där men det gick jätte bra! 

/matilda

           Mer bilder på facebook:)

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards