Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Matilda W - 2 oktober 2011 20:46

Sorry för att jag inte bloggat på hela helgen! Har inte haft tid över så jag kan sitta vid datorn. Men nu är jag tillbaks. Jag ska även berätta en bra nyhet för er alla: När jag och Amanda kommer starta blogg kommer jag fortfarande skriva här men bara om Pytzan! Alltså en Pytzan blogg blir det!


Här kommer lite kortfattat vad jag har gjort.


Fredag: Red runt Tjärnet + galoppbackarna. Inget läsvärt ridinlägg då det gick skit. Inget stämde. btw så kände jag mig bättre från förkylningen!


Lördag: Sov över hos Emma (Fre-Lör). Följde med Emma på tävling i MaRK. Emma tävlade Div 2 så jag fick vara lite hästskötare för Kaiselas lag. Höll hästar mm. För Emma gick det super! Ni kan läsa om det HÄR. Red runt Klåddergerde med Pytzan och allt var P-E-R-F-E-K-T. Red vid 7 på kvällen så det var ganska mörkt. Red även runt Tjärnet och det var extra mörkt eftersom det inte finns några gatlampor. Men Pytzan gick kanoners!!

   Blev lite knasigt för mamma var inte hemma så jag sov hos Emma inatt med.


Sönad (idag): Idag blev det hel knasigt med Pytzan. När jag skulle hämta han i hagen så var det lite blött så jag gick på små grästuvor och Pytz gick bakom mig. Helt plötsligt stannar han och jag är tvungen att vända mig om tvärt och sjönk ner med min fot så jag "smäller till" löst med grimmskaftet på bogen så han vänder bort huvudet och sliter sig.... Jag blev så fruktansvärt arg och besviken. Sen började Charmen och iling springa runt och då drog de med sig Pytzan också. Så tillslut gick grimmskaftet sönder. Jag fick av Pytzan grimman och ringde mamma. Hon fick komma och ta in honom . Sen myste jag och red en barbacka sväng på ca 5 min. Senare idag på kvällen så ringde Lena och sa att Pytzan hade sjunkt ner någon stanns. Vi åkte till stallet och han var svart på benen, HELA benen! Men det var ingen fara med honom 


Nu ska jag plugga lite. Hörs imon!


/Matilda

    Failbild...

Av Matilda W - 2 oktober 2011 08:16

Mobilbloggar. Ligger i sängen hos Emma. Har inte kunnat blogga på hela helgen. Ledsen för det. Pytzan mår bra! Kan inte blogga mer från mobilen men vi hörs när jag kommer hem.

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards