Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Matilda W - 18 oktober 2011 18:27

Red upp i skogen på en pigg häst idag. Red på det raka bettet, han går jääätte fint på det men lyssnar inte så bra när man ska stanna så använder det inte så ofta. Blev lite trav och galopp i mellan åt. Kände mig mycket bättre! Gjorde även lite skänkelvikningar på vägen hem. Imorgon taggar vi hoppträning !(och skola).


Nu ska jag duscha. Efter det ska jag städa mitt rum ochha en allmänt bra kväll!


    Spånig? Nejdå 


/ Matilda

Av Matilda W - 18 oktober 2011 17:35

 Stallet från vägen (paddocken bakom, fick ej med på kort)


   Piling dörr och ingång till stallet

    Lite av Pilings dörr och grinden till Vinterhagen

  Ingång, gången (längre fram), loppans boxdörr + lite av Pilings box

 Trappan upp till höloftet + Pilings box


 

 Gången och Alla "inne" boxar.

   Fodertunnor och "info" block. Mörkbruna dörr är ingången till sadelkammaren

   Sadelkammare, min plats direkt till höger, syns tyvär inte.

   Sadelkammaren och den vita dörren är till Pytzans box

   Sadelkamaren, tork delen

    Söt Pytz och hans box

   Utgång till hagen från Pytzan (mamma skulle precisbörja mocka vara grepen står där)

 Pytzans boxdörr och vattnet.

 

Grinden och lite av Pilings boxdörr.

 

 Lilla hagen (dålig bild)

 

 hagen, foderbordet och spån + redskap för mockning ute.

   hagen + lite av foderbordet

   Hagen

 

lite av Rundcoallen + ängen där vi brukar rida (även hagen)

   Vinterhagen och sommarhagen, (sommarhagen längst bort)

 

   Där har vi spärrat av pga av leran.

   Foderbordet + stallet

   fodertunnorna + inne boxarna (står vid sadelkammaren och tar kort!)

Av Matilda W - 18 oktober 2011 17:25

Snart. väldigt snart... Håll utkik!

Av Matilda W - 18 oktober 2011 14:19

Pytzan ska ut och skritta idag. Bara lite upp i skogen och klättra lite.


Ska gå till skolan imorgon , har PEM (pedagogisk eftermiddag) så slutar vid 11. Sen blir det hoppträning. Får ta det ganska lugnt bara.


  Bildbrist. Kameran åker med till stallet idag så blir det nya bilder på pytz + stallet!


/Matilda

Av Matilda W - 18 oktober 2011 12:24

Tänkte göra en videoblogg om min åsikt om... Det ska ni få välja! Finna det något ni vill att jag pratar om? Tar emot alla möjliga förslag!

   I brist på bilder får ni en bild på Linus


/Matilda

Av Matilda W - 18 oktober 2011 11:23

Ja, som ni ser har jag ändrat lite, vad tycker ni? Det är ju ändå ni som ska läsa den. Det nya eller gamla?


/M

Av Matilda W - 18 oktober 2011 09:50

Hemma idag med. Mådde inte bra igår kväll, ont i ryggen, huvdet mm. Nu vill jag bli frisk! Försöker gå till skolan imorgon istället.


Ska jag berätta en liten sak för er?...


Jag har hittat en snyggisch pannband på Hastnet. Äkta swarowski, blå/vit/rött. Ser ni vad jag försöker få fram? Min kavaj är blå m röd krage och vit kant. JW schabraket är blått med röd och vit kant! Fattar ni vad det skulle vara snyggt. Menjag ska spara mina pengar (kostar 350 med frakt). Men Matilda vill ha det!

Låter bortskämt men det är ju mina pengar som jag jobbat ihop!....Men det får väl bli i ett annat liv... HÄR hitttar ni annonsen.


 

Av Matilda W - 18 oktober 2011 00:21

Here comes the outfit, den "gamla" vanliga 

   Som ni ser ska martingalen vara svart. Börjar bli nervös nu!

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards