Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Matilda W - 15 oktober 2011 21:04

Jag har skickat in ett bidrag till Fortis Et Liber modelltävling. Man skulle skicka in ett foto på sin häst och man kan (hästen) bli Fortis et Liber's nya fotomodell! Nu har jag blivit 1 utav 3 finalister och det skulle betyda så mycket för mig om ni röstade på mig!

Ni gör såhär:

Skicka ett mail till info@fortisetliber.se i mailet skriver ni " jag röstar på finalist nr 1".


Det skulle betyda sjukt mycket om jag/Pytzan vann detta! Snälla rösta!!!

 


/M

   Denna bild har jag bidragit med :)

Av Matilda W - 15 oktober 2011 20:08

Det var faktiskt min "låtsas" stora syster Martina som red in Pytzan. Sen blev han då såld och sen i vintras köpte uppfödaren tillbaka honom. Då tror jag mamma fick höra att Pytzan var tillbaka och vi åkte och provred Pytzan 3 dagar efter annandag jul tror jag det var. När jag provred red jag mest runt och han var stel som en planka  Efter det började jag  rida honom 3 dagar i veckan, då stod han i Mölnlycke. Sen i Februari tog vi hem honom och efter det vet ni nog allt som har hänt 


/Matilda

    Första (andra) gången jag satt på denna underbara ponny's rygg!  Nu kanske  ni blev lite nyfikna när det var andra gången jag satt på hans rygg men ändå är detta en bild från provridningen?

Av Matilda W - 15 oktober 2011 19:59

Har mått från och till idag. Men nu mår jag mycket bättre! Mamma står just nu och lagar mat och det bästa är att jag är hungrig! Eftersom jag har mått illa och trott att jag skulle spy är det väldigt bra.  Har precis varit i stallet och borstade och myste lite med Pytzan, älskling häst<3


Imorgon kommer antagligen bästa Amanda hit och rider Pytzan!  Får se om jag orkar rida på Måndag men jag vill inte antränga mig om jag inte känner mig helt bra, då kommer nog febern och allt tillbaka om jag inte är helt OK. Nu får vi hoppas att jag mår bättre så jag kan hoppträna på Onsdag och Tävla i Varberg på Söndag! Tänker inte sätta upp någon schema till Pytzan då jag inte vet hur mycket jag klarar av men bästa Amanda har sagt att hon kan hjälpa mig att rida Pytz, kärlek till det! 


/Matilda

   Failad grej vi gjorde på Fysiken i Torsdags...

Av Matilda W - 15 oktober 2011 14:19

Ingen tävling för mig idag. Igår fick jag säkert 40 graders feber och ont i hela kroppen, Usch! Men vi pratade med tävlingsledaren och jag ska få hoppa i Varberg istälet! Snacka om otur att bli sjuk dagen innan... Nu mår jag mycket bättre än igår men fortfarande väldigt sjuk, febern har sjunkit till 38 grader. Så bloggning kommer det inte bli i första hand. Men jag hoppas att ni måt mycket bättre än mig!



/Matilda

  Saknar dig...

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards