Matilda & Pytzan

Alla inlägg under augusti 2011

Av Matilda W - 31 augusti 2011 21:55

Longerade Pytzan i ca 15 min. Han hade tappat en sko... 


Var i Borås med Pappa och Emma.


Dagens inköp:


  Tröja: GinaTricot

Leggins: GinaTricot

 Köpte även ett halsband och örhängen (matchande). Har inte hål i öronen ÄN ska jag säga!


Nu ska jag äta för jag är döö hungrig sedan sova :)  Jag är ju ledig imon så får se lite hur det blir med Pytz.... Hovslagaren skulle komma någon dag :)


See ya!

Av Matilda W - 31 augusti 2011 14:19

har bråttom men det får bli ett snabbt inlägg.

pytzan  blir longering idag!

Av Matilda W - 30 augusti 2011 21:00

  Skrittade ut Pytzan runt Tjärnet och pytte lite i galoppbackarna. Jag red på det bettlösa tränset.

  När jag skulle rida upp i galoppbackarna så ville inte Pytzan gå dit så då vänder han och stegrar lite och håller på! Men sen hoppade jag av och gick med honom. Jag tror han är rädd för fåren, men det var inga där!   

  Pytzan var sisådär lagom pigg. Lät han bara skritta på på långa tyglar. han reagerade för vissa saker och var lite spänd men inte så farligt.

  Jag var ju "tvungen" att ta liiite trav idag och det kändes som att sitta på en unghäst! Men han var duktig idag!


Nu ska jag duscha sedan plugga lite engelska och även lite matte!


Nayti! Hörs imon!   Btw vill ni ha dagens outfit varje morgon? Då kräver jag lite kommentarer!


Av Matilda W - 30 augusti 2011 16:36

Nu kan du nominera din blogg till 'veckans blogg'! Du kan även tipsa om hemsidor!


Jag kommer även "nominera" bloggar jag tycker om! (sådana som ni inte nominerat!)


Av Matilda W - 30 augusti 2011 16:29

Äntligen hemma från en lång (och tråkig) skoldag. Åt inte förän vid 12 och sedan Idrott efteråt! Jobbig idrotts lektion!  Så då fick man självklart ont i hälsenorna.....

   Nu sitter jag och äter och ska plugga lite! Blir att plugga mest Engelska, matte och Franska. Även SO och Fysik om jag hinner! 


Sedanb åker jag till Pytzan och skrittar runt klåddergerde och ev i galoppbackarna!


/Matilda


   liten? btw mammas hand!

Av Matilda W - 29 augusti 2011 21:50

Måste plugga så blir ett kort inlägg!

Gick en prommenad med pytzan på ca 20 min. Imorgon blir det nog ridning i hagen.


Vilket schabrak tycker ni jag ska ha på Söndag? det är en dressyr tävling. Antingen Agria(marinblått med vita och röda kanter), JW(blått sammet) eller ett vitt med 'Bollebygds Ridklubb på ena sidan?

vilket?

Av Matilda W - 29 augusti 2011 15:25

Sitter nu och kollar på Jack Ass (stavning) med brorsan.

Idag tror jag nog inte det blir någon ridning om vi inte åker bort till Gunnel. Men det blir nog lite frihetsdreesyr7Pysseldag/longering utan lina!


/Matilda


 

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards