Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Matilda W - 12 oktober 2011 21:41

   Nu ska jag sätta mig och plugga, ska borsta tänderna och krypa ner i sängen och plugga lite Franska och Henkunskap. + att jag är ny duschad. perfekt kväll. 


/Matilda



trött mongo :)


Av Matilda W - 12 oktober 2011 21:28

Hoppträningen gick awesome! Började värma upp självständigt. Jobbade med att få honom lydig, mycket tempoväxlingar, volter mm. Sedan började vi trava över 3 bommar och jobba på att "korta" upp så hästarna verkligen lyfte på benen, det gjorde Pytzan kanon! Vi hoppade lite olika små banor bla en studs + kombi (direkt efter) och sista hindret låg på 1 m, btw så funkade det jättebra i kobinationen! Pytzan var riktigt P-I-G-G idag. Fick hålla in honom. Det kändes superbra! Allt flöt på  jättebra. Såhär såg det ut idag:

  Allt var P-E-R-F-E-K-T idag!

Av Matilda W - 12 oktober 2011 13:08

Har SO. Stygg flicka som bloggar på lektionen... Tänkte faktiskt börja skriva på uppsattsen... Måste sluta nu innan någon lärare kommer på mig 


/M 

Av Matilda W - 12 oktober 2011 08:12

Sitter i skolan nu. Fick världens värsta hostattack. Kittlas i halsen...  Usch...


Börjar med syslöjd, sedan Fysik, Musik och SO. Ganska chill 




/Matilda

   Bild från Gäsene, aja baja skänklarna..  

Av Matilda W - 12 oktober 2011 08:04

Jag tycker ändå att galoppfattningen är viktig. Man ska inte bara "rida på" (gasa) tills hästen går över i galopp. När vi hade Linus var det  kanske inte så "seriöst". Jag lutade mig framåt och gav galoppskänkeln. Ibland blev det ganska bra, bland mindre bra... Nu när jag har Pytzan har jag börjat göra mer noggranare galoppfattningar. Sätter mig ner, rak med överlivet, flyttar bak "ytter"skänkeln och "kör fram " inner höften. Då gär hästen en mycket bättre galoppfattningen. Kanske lite wierdo att skriva om just det här, men behövde bara skriva av mig lite.


/Matilda

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards