Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Matilda W - 25 oktober 2011 20:57

Red runt Klåddergerde idag. Pytzan var pigg och lite "bråkig". Skulle göra en framdelsvändning men han ville gå framåt och bakåt... Sen var jag rädd när vi var ute. Rädd för att det skulle dyka upp en älg eller liknande, det var väldigt mörkt. Usch! Var på min vakt hela tiden, Pytzan blev nog oxå spänd... Men han gick la ok, bara jag som krånglar till allt 


Nu ska jag duscha sen plugga matte, engelska och svenska. Svenska prov på Torsdag och jag kan nästan inget, det fastnar aldrig! 


bye!


     Lite reflexer blev det ju allt  

Av Matilda W - 25 oktober 2011 19:45

*Jag och Pytzan ska hoppa stadiga LA rundor med massor av erfarenhet i ryggsäcken.


* Jag och Pytzan ska ha bra "kontakt" med varandra, han ska lita på mig och jag på honom.


* Pytzan ska ha bra kondition och inte lika skänkeldöv i hoppningen.


* Jag ska ha stadiga händer


*Jag ska även ha ett bra skänelläge



 

Av Matilda W - 25 oktober 2011 16:47

Jag hade en annan blogg innan (matildawestervaldt.bloggplatsen.se) och när jag fick veta att vi skulle ta hem Pytzan ville jag ha en blogg om han! Både för att jag gillar att blogga och för att förra ägaren skulle få "info" , eller för att vea hur det går för oss.


Ja, det är ju andeldningen.



Av Matilda W - 25 oktober 2011 16:39

... Till BoRK. Mamma ska på möte halv 7 så då ska jag rida i paddocken. Ska rida dressyr, bla träna på LB:1 eftersom det är KM på Söndag. Jag ska även hoppa 80 & 90 på Lördag, 80 är stilhoppning.


Det har vart en lång dag i skolan, inget speciellt har hänt.


Eftersom jag vart jäätte seg med "20 Dagar" så får ni 2 dagar idag (tidinställda). Hörs ikväll!


OBS! Ändrade planer, rider ut på Pytzan idag ist. Ska träna dressyr för Gunnel imon ist :)



 

Failad bild..


/Matilda

Av Matilda W - 25 oktober 2011 07:14

Kommentar till The secret taste
 
Sara

Sara

Måndag 24 okt 23:12

Hihi, lite random fråga men vad händer om man sitter ner och lutar sig bakåt när man ska hoppa ett 70 cm högt hinder? :p<3
Kram

 

http://ppopcoorn.bloggplatsen.se



SV: Det är ju självklart olika från häst till häst men om jag hade gjort det på Pytzan hade han antingen stannat eller hoppat väldigt konstigt! Men som sagt det är olika från häst till häst men jag rekomenderar dig inte att göra det, utan lätta på rumpan lite eller sitt ner och rakt överliv/lite framåt lutad

Kramisar :)

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards