Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Matilda W - 23 oktober 2011 19:06

LB A:0/A:0


Jag fick inte alls fram honom för skänkeln och han var i hindrerna lite på framhoppningen, men han hoppade över iaf! Väl på banan kändes han seg och inte alls fram. Men jag gjorde ganska snäva svängar i grundomgången och i omhoppningen kunde jag korta upp jätte mycket! korta, vända och gasa! Det gick superbra och det räckte till en 8:e plats men tyvär fick bara 6 komma in på prisutdelningen. Ganska nöjd, förutom att jag inte fick fram honom.

0,0 fel, 8:e plats av 40 starter

 

LB A:0/A:0 Gp-Ponnyn


Amanda hjälpte mig på framridningen så jag fick fram honom mycket bättre. Jag tror vi körde lite väl hårt med honom på framhoppningen så han var lite trött. Inne på banan fick jag fram honom mycket bättre och han hoppade av riktigt bra ifrån! Han brukar oftast hoppa av ganska nära men nu hoppade han av ganska tidigt (normalt). När vi kom till kombinationen klarade vi det på 1 galoppsprång!!! Så som vi har kämpat med att få honom att inte ta ett extra och nu klarar han det!! I omhoppningen petade vi ett bara för jag svängde i luften. Så i själva klassen kom jag på 21:a plats av ca 60 starter och i Gp-Ponnyn kom jag 35 av ca 60 starter. Även om jag inte gick vidare så hade jag väldigt kul! På ett sätt var det nästan bra att jag inte gick vidare för då kan jag träna ett helt år.  På protokollet stod det även att Ponnyn inte gick fram men jag fick en 8:a på min sits! Det bästa var nog att jag vann 2 biljetter till Horse Show!

0,4 fel 21 i själva klassen och 35 i GP-Ponnyn

 

Jag är jätte nöjd över  och Pytzan skötte sig jättebra. Tyvär har jag varken bider eller film, men jag vet att Fanny fotade och Nico filmade så vi får väl se om det kommer upp något! 

   

Söt ponny, knoppad och klar! Förresten gjorde en videoblogg förut innan jag skulle hoppa Gp-Ponnyn vill ni se den?

Av Matilda W - 23 oktober 2011 12:45

- Rotborste

-Putshandske i fårskinn

-En hårdare rotborste

-Ryktborste

-gummiskrapa

- RyktSkrapa (typ i plast)

- Hovkrats

- Trush Buster

-Man & Svans glans

- Flugspray

- Hästsalva

-Ansisktborste

- PiggBorste

- Gummiband

- Mjuk rotborste

- Typ stor ryktborste

- Kylgéle


tror det var allt, jag har en g´väldigt stor ryktlåda som ni kke förstår  


  En sån här, fast brun (brun eller röd är den)

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards