Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Matilda W - 17 oktober 2011 17:33

Det varierar men om vi säger att jag ska rida runt Klåddergerde (grusväg).

*RemontTräns från Hööks, svart. (Kan tyvär  inte få fram bild på det)

*Tror det är en  Prestige Gold Allround mot Hopp, Svart.

*3-delat tränsbett

*Boots

*Senskydd

*ev ridtäcke

*Thidemantygel

*självklart schabrak!


Om jag t ex ska träna dressyr har jag bara sadel och tränset (schabrak oxå). Om jag då ska hoppa har jag sadel, träns, martingal och senskydd.


 (Tror) det är en

sådan här, googlad bild.


    Här ser ni tränset iaf! Kan ibland rida med bröstan.

Av Matilda W - 17 oktober 2011 17:26

41 igår och 29 besökare idag, ganska bra 


Borstade bara lite på Pytz idag. Provade även lite schabrak, det visade sig att 2 utav schabraken som var till salu passade! Först trodde jag de var för små, men icke nicke.



Så dessa schabraken är alltså inte till salu längre!


p.s ska skriva dag 3 nu.D.s


     

Av Matilda W - 17 oktober 2011 13:27

Ja som ni ser så har jag fxat en ny hedaer, tog väl max 15 min  Haha. Blev ganska nöjd ändå, vad tycker ni?


Klockan är redan halv 2... Får val ta o lyfta på rumpan och bädda ihop sängen och försöka städa mitt rum. Mår lite bättre nu iaf  


/Matilda


    Gjorde även en header till EMMA idag, nöjd med den med  


Av Matilda W - 17 oktober 2011 11:19

Vaknade för typ 10 minutersen och nu är det någon som klip   per gräsmattan!?!? Stäng av den och gå och lägg er eller gå in iaf!!


Idag ska jag bara chilla. vaknade faktiskt inte inatt! Göttans. Känns som febern är borta men nu kommer förkylningen tillbaka, hosta ont i huvudet mm....


Dag 3 kommer upp under dagen  Tänkte kanske försöka fixa en ännu snyggare header? Om jag nu kan gra något bättre... Håller på med en till Emma och hoppas den blir bra!


/M


 Bara jag som får as garv när jag ser bilden?

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards