Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Matilda W - 4 oktober 2011 22:50

* Räta på öerlivet när jag hoppar

* Sträcka tyglarna (framför allt i hoppningen)

* Planera tid( läxor etc)

* Hålla ordning i mitt rum ( )

* Hjälpa till här hemma mer, diska städa mm.

* Äta nyttigare! Ta mer sallad mm.

* Sätta upp mål för varje ridtur



 Det här med att sätta upp mål för varje ridtur kan vara bra. T ex att jag ska ha sträckta tyglar, han ska gå i fin form, vi ska göra bra skänkelvikningar mm.


/Matilda

Av Matilda W - 4 oktober 2011 22:36

Jag och Pytzan började verkligen på botten. Kommer ihåg första gången jag red ut på honom, han var smått pigg och rädd för allt! Han var inte trafiksäker och fick panik om det kom bilar bakifrån och snabbt.


Även våran första tävlingen. En LD+5 & LC i Brämhult. Det var världens sämsta underlag, säkert 10 cm djup lera och inga broddar. I LD+5 vägrade vi ut oss. Han halkade precis innan 1:an och vi typ kraschar i hindret och han nockar mig. Men sen hoppar han 1:an men vägrar 2 ggr så vi blev uteslutna. Sen kände jag mig yr så Amanda fick rida LC:n, där blev det bara 1 stopp. Ska se om jag kan fixa till filmen.


Nu så tävlar vi tom upp til LB i både hoppning och Dressyr. Vunnit 2 tävlingar, båda LC. En dressyr och en Hopp. Nu kan jag rida ut och han är hyffsat trafiksäker. Vi är inte på toppen än, vi ska komma mycket längre. Jag kan "avslöja" att mitt mål är att tävla (iaf debutera) MSVB. Men kanske inte förrän om 1 år eller 2. 


Vi ska till toppen, men vi måste göra det tillsammans

 

Detta är i April-Juni. Då tyckte jag detta var högt!

    Detta är vår senaste LB

Av Matilda W - 4 oktober 2011 22:22

Idag red jag "Djurvägen" med Pytz, barbacka och bettlöst. Han blev lite stark i mellanåt men det gick bra ändå.  Skrittade och travade mest men lite galopp blev det allt 


Nu har jag även städat mitt rum, började igår och det blev klart idag. Dammmsugit, plockat bort alla kläder och små saker överallt. Här kommer innan och efter bilder:

Innan:

   Efter:

  Skillnad?


Favorit bild :)

  De 2 senaste rosetterna på de 2 senaste tävlingarna!


(btw, fick 22/23 på första delen av Matte provet, det andra kan man ta i ett annat liv... Fick även tbx franskan vilket inte gick bra... )

Av Matilda W - 4 oktober 2011 08:26

Hiss:

   

 

Tycker detta schabraket är så sjukt snyggt! Det skulle suttit perfekt på Pytzen   


Diss:

                                                  Uschligt fult. Är det ens någon som vill ha det här?.... Stor feting Diss!












Av Matilda W - 4 oktober 2011 08:11

Sitter här i en korridor i skolan... Dagen börjar med Svenska.


 


Vet inte riktigt vad jag ska skriva men en Hiss&Diss kanske skulle sitta fint?

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards