Matilda & Pytzan

Alla inlägg under februari 2011

Av Matilda W - 26 februari 2011 21:03

Hejhej! Idag var det GBG HorseShow. Jag, Sabina och Julia var grymt nervösa inför GP-Ponnyn!  Amanda gick in och red jätte fint. hon slutade på en delad 6 plats   Stort Grattis!!<3

Köpte Agria Fleecetäcket idag(Y) Det luktade lite unket för det hade legat i en låda men vi tvättade det och då luktade det bättre! Tar med det till stallet imon. Emma följer med och fotar imon så räkna med bildbomb!!  

Idag red jag först  upp och tänkte klättra lite i Trollskogen, Det kallar jag den lilla skogen vid stallet. Det var mörkt ute men jag hade pannlampa. Mamma stannade kvar i stallet och mockade så jag red ut själv. Dat var en liten "bäck" som han inte ville gå över så jag fick hoppa av pch leda han över. Sen tyckte han det var lite läskigt så jag skrittade  hem igen. När jag skrittade såhär på helt långa tyglar börja han helt plötsligt trava iväg!? Han e lite knasig. Red i paddocken en stund också. Han gick as fint men ville inte rikigt ställa sig till vänster. Men de får vi öva på! Han gick jätte fint i galoppen och hade en jämn rytm och längde på steget     

Puss&kram

   Cocos på bild<3 Hinner inte med han riktigt längre. Det blir nog enklare till våren. Hoppas Sandra köper en vagn så jag kan börja köra igen! 

Av Matilda W - 25 februari 2011 21:19

Igår fick han stå. Idag skrittade jag bara runt igelkottsvägen. Han jobbade bättre idag än va han gjorde när jag red runt tjärneet. Travade lite i paddocken sen. Han ville inte riktigt ställa sig så jag fick nästan "trycka" ut han i hörnerna.  Köpte agria schabrak+huva. Passade pefekt! Köpte även ett fleecetäcke han kan ha i boxen på natten och så. Det blev ett nytt träns också   Fick gratisprover av leksands knäckebröd. Tog med ett paket till stallet, Pytzan toltalt ÄLSKADE  dom!!! 

Puss&kram

förlåt för att jag nte hinner ta några nya bilder, men kan nog fixa det i helgen. Tänkte fixa hans man lite till imon eller på Söndag, den ser helt cp ut   Imon blir det scandinavium och heja på Amanda!  

   Ni får en bild på Mig och Linus istället<3 Saknar dig älskade puffinutt<33

Av Matilda W - 22 februari 2011 19:15

Hejhej:)

Idag skrittade jag runt tjärnet och mamma gick med. Pytzan var spänd och hade huvudet högt i början men sänkte huvudet och blev lugnare på slutet. Han ville inte riktigt jobba idag han skulle kolla på så mycket annat. När jag stod i gången och fixade manen går han typ mot mig och trycker upp mig mot väggen! Då blev jag lite arg på honom. Han gjorde inte så mer men ville inte riktigt stå still. Han tyckte nog det var kul att komma ut lite.

Puss&kram

  

Av Matilda W - 21 februari 2011 22:04

Kommer inte hinna blogga varje dag så ibland blir det 2 inlägg i ett.  Igår vid 10 tiden gick jag och mamma ut en prommenad med Pytzan. först ville han inte riktig stanna men sen kunde jag stanna utan att ens nudda han  <3  Sen åkte jag och mamma till Kungsbacka och kollade på GP-Ponnyn semifinal. Amanda kom vidare:D<33

När vi kom hem sen åkte vi till stallet så red jag en stund i paddocken. Idag skippade jag martingalen, kan inte rida med den när jag ska rida i paddocken. Han var mycket lugnare idag och han gick ganska fint. Han blev lite okoncenrterad ibland men han var duktig. Jag övade mycket på volter i galopp och trav och få honom att mjukna i nacken:)

Idag fick han stå. Jag följde med Amanda till scandinavium för att dom skulle rida i milön och så. Goffy skötte sig jätte bra och var inte rädd för något! Amanda är ju snällast så jag får en biljett till Lördagen:D Jag, Sabina och Julia är Amandas hejaklack  

Nu måste jag sova, är dödstrött:P

Puss&kram


Av Matilda W - 19 februari 2011 22:10

Hej och välkommna:) Hoppas det blir trevligt att följa min blogg, eller det blir ju en blogg om Monty Python:)  Ja för er som inte vet så Är Monty Python, även kallad Pytzan, min Foderhäst. Jag hämtade hem han igår. Han är en maxad c-ponny 140 cm. Han är skimmel efter         e Loppan   u Ernford Jester. Pytzan är född år 2000. Här kommer jag skriva nästan varje dag om vart jag rider på vardagarna, träningar och tävlingar mm:) Kommentera gärna  


Igår hämatde vi lilla Pytzie då:) Han var lite jobbig att lasta men med linor och mat fick vi in han:) Han stod snällt och stilla i transporten. När vi kom fram var han lugn för att vara han. Han fick komma in in sin stora box och fick hö och vatten. Jag fixade min plats med alla grejer, blev ganska fullt  


Idag kom vi först dit vid halv 11 ungefär. Vi släppte ut han i den lilla hagen. Han hälsade på hästarna över staketet och det gick jätte bra   Han fick även hö och vatten ute såklart.

Sen kom vi dit vid halv fem igen. Jag tog in och borstade honom i stallet. Han tyckte nog det var lite äckligt för han gick runt lite och ville inte riktigt stå still.  Vi tänkte rida runt tjärnet, men  jag satt upp i paddocken. Men han var typ lite pigg så han typ lyfte lite med frambenen när jag hoppade upp   Så jag "skrittade" runt i paddocken, det blev mer stressade fram i paddocken. Jag satt först på långa tyglar och bara skrittade runt. Sen kortade jag upp tyglarna och började jobba honom. Han blev lugnare och lugnare och gick as fint tillslut   Han sänkte huvudet och jobbade med ryggen.  

Imon går jag och mamma ut en prummis  med han vid 10 tiden. Beata kommer vid 4 och kollar på stallet lite kanske rider en stund i paddocken och kanske ut en sväng om han är lugn:)

Puss&kram

   Va bara tvungen att lägga upp den här:) Linus och jag i Landvetter för ca 1 årsen. Har även en film, kan lägga ut den på youtube<3   Pytzan och Piling<3      h

 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards