Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Matilda W - 8 oktober 2011 21:27

   Det har blivit super kallt! Usch...  Idag red jag typ runt Grönhult. Red upp till Limmerhult och ner på "travbanan" och sen tillbaka. Pytzan var pigg och fick arbeta ordentligt! Han var lite jobbig och ville bara springa iväg när jag skulle fatta galopp. Då gjorde jag så att jag backade ca 3 steg och sen fattade galopp, funkade   Frös faktiskt när jag red... Det ska även vara -1 inatt... Det kommer bli en lång och kall vinter... vintertid del 2 kommer imorgon.


Nu ska jag hjälpa mamma med maten och sedan ha en mysig Lördagskväll. Ha det bra alla underbara bloggläsare!


/Matilda

  

Diggar tröjan, "DO NOT DISTURB, I'm Sleeping  

Av Matilda W - 8 oktober 2011 16:33

Var på Hööks och shoppade lite men nödvändiga saker

 Hovolja  


 Man, svans och pälsglans  


  High Light, Som man har runt ögon och mule

Köpte även Trust Buster (tror jag det heter) Lila "medel" till Pytzan's hov.

De flesta sakerna köpte jag inför GP-Ponnyn faktiskt 


/Matilda 

Av Matilda W - 8 oktober 2011 16:00

Måndag:Stå

Tisdag: Tjärnet + Galoppbackarna

Onsdag: Hoppträning

Torsdag: Klättra

Fredag: Om det är torrt rider jag i hagen annars Anettevägen

Lördag: Gp-Ponnyn! LB & LB (Hoppar en LB föklass)

Söndag: Magistigen lugnt



/Matilda



Av Matilda W - 8 oktober 2011 15:55

Igår när jag och Emma red ut så tappade Totte en sko... Vi hade ridit nästan halvvägs så det vara bara att skritta hem. Pytzan hade mycket energi men lugnade sig efter en stund. Misslyckad ridtur kan man säga.


Idag rider jag runt Grönhult så han får arbeta ordentligt. Imorgon är det dressyrträning för Gunnel!


/Matilda

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards