Matilda & Pytzan

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

20 Dagar - 7. Såhär ser en tävlingsdag ut för mig.

Av Matilda W - 21 oktober 2011 16:50

Vaknar ca 30-40 min innan jag ska vara i stallet och jag ska vara i stallet 1 timme innan vi ska åka. På morgonen går jag upp, packar matsäcken, gör morgon mackor, sminkar mig (intte mkt förstås!), packar allmänt, kamera, extra ridbyxor. Sedan åker vi till stallet och jag brukar äta 2 mackor på vägen dit. När vi väl är framme fixar mamma transporten och bär ut alla saker. Brukar fixa allt i stallet dagen innnan. Knoppar sedan Pytzan och borstar av honom. Sedan lastar vi, brukar gå fort, och sen bär det av till tävlingen.


När jag väl är framme kollar jag till Pytzan och går sedan och startanmäler mig, brukar även gå banan då. Pytzan står aldrig still i transporten innan tävlingen så brukar få vara hos honom.  Sedan lastar vi ut och tar på all utrustning. Rider fram i ca 15-20 min, mest trav och mycket tempoväxling. Hoppar fram, olika längd från gång till gång men hoppar lagom mkt, inte så han blir trött men ändå så det känns bra. Rider sen banan, kanske prisutdelning. Hoppar fram till nästa klass, rider den, kke prisutdelning. Sen skrittar jag av Pytzan och lastar sedan in honom. Brukar slänga på mig ett par mjukisar och tittar sedan på de andra ekipagen (om det nu är någon mer klass). Åker hem, packar upp, borstar av Pytzan, fixar och donar. Sen hem och slappar. Brukar packa upp efter någon timme.


Ja, så ser det ut! Hopas det inte blev för mycket att läsa  


  

/Matilda

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda W - 20 oktober 2015 11:39


kom o köp  

Av Matilda W - 24 april 2012 09:42


 

Av Matilda W - 30 mars 2012 21:43

Jag vet att ni diggar minj engelska  Nu har jag o amanda börjat blogga på http://www.proffsponnyn.blogg.se/   Igen. så follow me där! :) redan gjort 2 inlägg    ...

Av Matilda W - 28 mars 2012 16:45

http://isabellaochsara.blogg.se/2012/march/utkast-mars-26-2012.html             ...

Av Matilda W - 27 mars 2012 20:34


  http://teamlabom.blogg.se/2012/march/utlottning-tidsinstallt-1.html#comment ...

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards