Matilda & Pytzan

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Datorskärmen blir som en sköld

Av Matilda W - 21 oktober 2011 17:01

Tänk vad många elaka kommentarer och nätmobbning det sker varje dag. Folk som sitter bakom sina datorskärmar och trycker på några tagenter, och i andra änden läser en anna person detta och blir sårad. När man startar en blogg får man räkna med att ta skit, eller stöta bort den, blunda för den och fortsätta. Men ibland går det för långt. Att hacka på någon som är helt okänd är helt sjukt! Dessutom är de flesta anonyma, vilket är sjukt fegt. Det betyder att man inte vågar stå för vad man tycker. Sådana personer som fått mycket skit men bara stöter bort det, sådana männsikor ser jag upp till. Men att sitta bakom en datorskärm och såra andra människor, är det helt rätt? "Du för tjock för din häst", "Du kan ju fan inte rida!", "Du är så ful att jag spyr, jävla bitch!". Vill ni leva i en sådan värld? Det vill ialla fall inte jag. Kan inte bara alla vara snälla och skriva det på ett snällt sätt eller att skita i att skriva det! Håll det inom dig. Och framförallt, tänk på vad du skriver innan du gör det, "Är detta något bra att göra? Gör det någon nytta? Vad får jag ut av det?´" Tänk er för. Internet är en sjuk värld, datorskärmen blir som en sköld och man kan alltid vara anonym, eller? Det finns ju faktiskt ip adresser. Jag tycker folk ska stå för de det tycker, men om ni nu tycker någon är ful eller jätte tjock så skriv det inte! Personen blir ledsen, det blir man.  Så tänk er för och sluta skriva onödiga kommentarer. Om du nu tycker någon bloggar dåligt, varför läser man ens bloggen då? Om man inte gillar bloggen behöver man inte läsa den, då blir det ofta att man hackar på någon men läs inte bloggar som ni inte tycker är bra! Det är precis som att köpa något man egentligen inte tycker om, onödigt eller hur?


  

/Matilda


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda W - 20 oktober 2015 11:39


kom o köp  

Av Matilda W - 24 april 2012 09:42


 

Av Matilda W - 30 mars 2012 21:43

Jag vet att ni diggar minj engelska  Nu har jag o amanda börjat blogga på http://www.proffsponnyn.blogg.se/   Igen. så follow me där! :) redan gjort 2 inlägg    ...

Av Matilda W - 28 mars 2012 16:45

http://isabellaochsara.blogg.se/2012/march/utkast-mars-26-2012.html             ...

Av Matilda W - 27 mars 2012 20:34


  http://teamlabom.blogg.se/2012/march/utlottning-tidsinstallt-1.html#comment ...

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards