Matilda & Pytzan

Alla inlägg under oktober 2011

Av Matilda W - 30 oktober 2011 19:55

Fick lite bilder av Louise från Gp-Ponnyn!

   

Haha! Det var B i kombinationen, ni ser ju hur jag klämmrar mig fast  

   

Fina skänklar... (detta är omhoppning)

 

vad hände med sitsen?... 


tack för bilderna Louise!

Av Matilda W - 30 oktober 2011 19:47

Pytzan gick så himla fint idag! Iaf på framridningen. Han gick i superfin form och han var framåt. Men sen tappade vi allt innan jag skulle rida. Jag tror att jag tappade det och att Pytzan trodde vi var färdiga. Han gick inte ett dug fram och kunde inte öka galoppen eller traven... Aja, that's it. Men det viktigaste, jag tyckte det var riktigt kul! Jag kom ut leénde även om det gick skit dåligt  Men jag ska inte säga att jag är nöjd men roligt va det. Red ihop 57%...



 Det dummaste var att det började spöregna när jag red fram. Varken jag eller Pytzan gillar regn +  att allt blev genomblött.. Kul! 


(För er som inte fattade var det Dressyr LB:1)


 

har fått bilder av Louise så bildbomb kommer snart!  

Av Matilda W - 29 oktober 2011 17:49

Felfri i både 80 & 90. Han gick inte fram i några av klasserna, men jag tog i lite väl med spöt i 90 men hyffsat nöjd nu i efterhand. Tänker inte skriva punkt till punkt men han var seeeg idag...


Men nu taggar vi om för Dressyren imorgon. Jag ska bara leka mig i genom programmet, det är hård konkurans och jag ska bara skratta om det blir fel.¨


Här kommer bilder från idag, alla bilderna tagna utav Sabina Tranberg!


(tyvär lite dålig kvalité på vissa, men ni får leva med det)

 

           

Han äe högt över!

    







fy fan vad arg jag är på mig själv nu i efterhand...

Av Matilda W - 28 oktober 2011 20:47

Vet inte riktigt faktskt    Det är nog som "smycken" för mig, lite som  acessoarer.  tycker de fins väldigt snygga pannband och olika framför allt! Aa, har nog inte riktigt något svar på det.


 


  Googlade bilder, vet ej vrf 2:an är där  

Av Matilda W - 28 oktober 2011 20:32

   Idag klättrade jag upp i skogen i ca 10 min. Pytzan var pigg och lydig, sådär mysig som han brukar vara .


tävlingen börjar inte förän 1 imorgon, men  vi ska upp tidigare. Ni får ingen direkt "outfit" för imorgon men ska ha KL schabraket och svarta ridbyxor, Verdeus benskydd och någon fin tröja.


Vi hörs imorgon!



/Matilda

Av Matilda W - 28 oktober 2011 13:47

Har precis haft bild. Tittade på världens tråkigaste film. Nu börjar vi men om 2 timmar är det höstlov!

Av Matilda W - 27 oktober 2011 21:41

Vi började med att skritta å ett litet fyrkantspår. Övade mycket ställa höger, vänster, öka / minska skritten. Pytzan var skänkeldöv men ändå framåt. Sedan övade vi på att ha en stadig ytterhand (skrittade poå spåret) och en innerhand osm "lekte" med bettet. Pytzan var jätteduktig. Han var lite stark och "hängde" sig i bettet först men sedan när Gunnel hjälpte mig gick han såååååå fint! Djup och stadig form. Övade sedan halter och igångsättnigar, även då var Pytzan duktig. Övade även galopp på volten, satans var stark han var! Lät han först galoppera av sig och sen "samlade" ihop honom. Då gick det mycket bättre!


Sedan övade vi ökad galopp, snett igenom då. Han bytte bara galopp 1 gång! Nu vet jag hur jag ska tänka inför Söndag ;)


 

Av Matilda W - 27 oktober 2011 20:41

Det går inte att ladda upp videoklippet... Bloggplatsen gillar inte mig just nu....


Ni får videon imorgon eller någon annan dag

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards