Matilda & Pytzan

Alla inlägg under augusti 2011

Av Matilda W - 23 augusti 2011 20:46

Ja idag kom hovslagaren. Han skodde Pytzan (såklart ). Hovslagaren tittade även på hovsprickan och sa att det inte var någon fara. Han fixade till den lite och sa även att jag ska ta ett sånt där lila medel. hehe 

Så imorgon taggar vi hoppträning! Ska ha det gröna mulle schabraket och gröna benskydden  Sen ska jag ha ett "nytt" pannband- jag har aldrig haft det på Pytzan! Jag kan ta kort på det imorgon!


/Matilda


     Glömde Kameran idag. sorry  Det får bli en annan dag! 

Av Matilda W - 23 augusti 2011 15:23

Lite konstig rubrik men ni kan även skriva in 'montypython.bloggplatsen.se' den funkar ändå!

Nu ska jag städa på altanen! igår när mamma var på tävlingsmöte diskade jag + städade i hallen så idag blir det altanen och dammsuga! imorgon åker mamma till Mantorp med jobbet och kommer hem på Söndag igen. Så då får jag fixa allt här hemm (diska, tvätta mm). Martin är ju här så jag är inte ensam 


Hörs senare!


P.s hovslagaren kommer idag halv 8 så cyklar till stallet vid kvart i 7. Pytzan får stå idag med. Jag tror att hovslagaren skor Pytzan (alltså alla skor). Får även be han kolla på hovsprickan..

 

 Lågt. hela 50 cm (tror jag). Kan ta med kameran till stallet idag!

Av Matilda W - 23 augusti 2011 15:05

Ja som ni ser har jag fixat headern och lite annat! Vad tycks? Själv blev jag ganska nöjd, bara headern i sånn fall, någon som kan tänkta sig göra en möjligtvis? Det är bara att bomba mejlel maildaw97@hotmail.com .

Hittade den här bilden på Emma's Blogg!

   Han gillar inte vatten som sagt (bild från uteritten) btx, ser ni på hans blick? han ser ju rädd ut... Icke bra! det ska vi vänja bort , eller?..

Av Matilda W - 23 augusti 2011 13:44

 

sara

sara

Måndag 22 aug 23:54

Matilda, ska detta bli en blogg om din vardag också?

 

http://ppopcoorn,bloggplatsen.se



SV: Ja jag hade ju tänkt det! Ska faktiskt fixa lite nu och se om jag kan komma på ett nytt bloggnamn! isället för 'montypython' så kanske något annat!

Av Matilda W - 22 augusti 2011 19:00

Vi tar dom dåliga först..

Pytzan har tappat en sko!  Så jag hoppas att hovslagaren kan komma imorgon, annars blir det ingen hoppträning! 

Så idag borstade jag honom bara!


Och dom bra nyheterna är.. 

Att jag har fixat filmen från LB:n! (tack Nico). Nu har jag fixat ihop dom (fick 3 st), fixat musik till (btw min favvo låt) och roterat den!  Duktig chey! Den kommer så fort den har "fixat sig". Laddar upp den på YT men den säger att 'videoklippet du begärde är inte tillgängligt' . Så var det med Hoppträning filmen också så det fixar sig nog snart!



/Matilda


Av Matilda W - 22 augusti 2011 18:58

 
emma

emma

Måndag 22 aug 15:50

Kan du inte vara med på hoppträningen då?





SV. Jo jag är med på hoppträningen men när jag rider hemma så rider jag endast på mukt underlag!

Av Matilda W - 22 augusti 2011 15:22

Ganska chill dag idag. Fick både bra och dåliga "nya" lärare. Fick iaf inte Mr Lonley  

Nu ska jag cykla till stallet och skritta ut en sväng. Pytzan har en hovspricka (ganska rejäl) och nu har den blivit värre så hovslagaren får komma och titta på den. Men denna veckan ska jag rida ganska lugnt och på mjukt underlag! 


Sen har jag fått filmen från LB:n! Ska fixa den och även se om jag kan vrida den åt rätt håll :)


/Matilda 

Av Matilda W - 21 augusti 2011 15:40

Som rubriken säger blir det hoppträning på Onsdag! Mammas sambo, Martin, Kör mig 

Vi skulle hoppa bana så det blir kul! Träning kl 17.30 , ser man någon?    

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards