Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Matilda W - 10 augusti 2011 21:36

Hopptränade för Ulf idag. Först när jag stog i stallet började det åska och regna något så fruktansvärt! Pytzan stog och skakade för att han var rädd för åskan... Vädret lugnade ner sig sen, även hästen.

När vi skulle lasta slet han sig och sprang tillbaka till stallet. J***a häst^^ Men gick sen på med hjälp av lina!

Träningen gick bra. Började med att galoppera distans med bommar. 2 bommar och sedan 3 galoppsprång till 2 bommar. Orkar inte berätta allt i detalj men först blev det lite knasigt och jag red för fort. Men sedan fixade vi till det! Höjde sedan upp hindrerna så att det ena låg på 70 (möjligtvis 60) och det andra på 105! Grym ponny :) Sedan hoppade vi på böjt spår och sedan en liten bana. I slutet fick jag hoppa en 90 bana på 6 språng. Han kändes jättefin men kom nära ibland. Sedan fick jag hoppa en oxer och ett räcke med lång ann ridning. Han kom dock nära ibland men sista språnget blev perfekt!

Fick mycket beröm av Ulf, och andra, Att Pytzan var väldigt fin och när jag rider bra hoppar han bra. Även att Pytzan hade mjukare språng och var "elastiskare". Alltid lika kul att höra!


Bilder kommer troligtvis!


 

Av Matilda W - 10 augusti 2011 11:38

* Jag stör mig på ganska mycket, t ex att hästen tar bort huvudet när man ska tränsa.

* Jag har alltid viljat ha en vit c-ponny!

* Jag läser ganska många bloggar, allt ifrån "småbloggare", som jag, till TeamSL, Ponnysanning mm.

*Jag är en riktig godisgris!!

* Jag kan kolla på bilder och lyssna på musik och börja gråta  Fast ibland räcker det att jag lyssnar på musik och tänker på något/någon jag älskar.

Jag drömmer om att en dag rida SM.

* Jag är otroligt lat, men bara jag kommer igång så kan jag arbeta väldigt aktivt.

* Idag ska jag  diska, tvätta, städa mitt rum, tvätta golvet i mitt rum mm. Kanske ska börja nu?

*Jag är en riktig pannbands nörd, Fast det vet ni nog redan! Ska räkna alla pannband jag har idag!



/Matilda

  Söt!

Av Matilda W - 10 augusti 2011 11:36

Kommentar till funkar det eller inte?
 
Ingen bild

Sarah Svensson.

Onsdag 10 aug 10:42

Jaa det gör det ;)

 

Sv: Okej, fast nu håler jag på att tvätta det gröna schabraket! :)


Kommentar till funkar det eller inte?
 
Emma :)

Emma :)

Onsdag 10 aug 09:28

Jag tycker att om du ska ha de gröna benskydden ska du ha detdär typ limegröna schabraket med dödskallar tror jag att det är? :) Fast vilken sorts grön är det?

 

http://pemmizz.bloggplatsen.se


Sv: Jo kom på att det kanske inte matchar såå mycket så det får bli grönt schabrak och benskydd idag!


Av Matilda W - 10 augusti 2011 00:51

Igår (hehe klockan är ju snart 1) red jag och Amanda upp i skogen på Pytzan och Goffy. Pytzan fick arbeta ordentligt med ryggen! Vi tog några småskutt i skogen också!  Han blev väldigt flåsig men inte så svettig! Allt gick bra!



Vi har gjort en massa annat, vill ni veta?


(Om ni vill veta något annat våga FRÅGA. Jag svarar på allt

  Det var länge sedan jag såg ponnyskrutten, för länge sedan!!

Av Matilda W - 10 augusti 2011 00:45

I Måndags red jag och Amanda ut på Pytzan och Patsie. Vi red och badade med hästarna. Pytzan tvekade men om Patsie gick i gick han i. Han simmade nästan  Han stegrade och höll på men inte så farligt 

Vi var ute i nästan 2 ½ timme. Pytzan var pigg men feg som vanligt!

    ouppsie.. Lite väl överdrivet

Av Matilda W - 10 augusti 2011 00:39

Idag blev det ett hopp pass i paddocken för Eva. Amanda red Goffy. Började att rida runt och värma up och rida runt hindrerna. Övade mest på att han skulle gå kvar i formen även om jag lättade på innertygeln. Om man har jobbat ner dom på rätt sätt ska man kunna lätta på innertygeln för att man ska han dom på yttertygeln och innnerskänkeln! Funkade bättre en förväntatmen behöver självklart öva mer!

sedan hoppade vi stuts och lite bomövningar. Pytzan lyssnade bra och jag använde inte sporrar (fast det lär behövas). Sedan hoppade vi en oxer på 1 m och ett räcke på 90 (tror jag). Pytzan tvekade inte en enda gång!

Han var riktigt duktig! Har inte mycket mer att säga.


  Väldigt stiligt ^^

Av Matilda W - 10 augusti 2011 00:33

  Fick tyvär ingen bild på  stövlarna men det är alltid något :P


*JW Schabrak, samets blått

*Jacson Kavaj

*Hööks Pannaband

*Veredus benskydd

*CRW blingad hjälm

*Svarta stövlar med brunt "längst upp"

*Helskodda vita ridbyxor från Hööks

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards