Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Matilda W - 24 augusti 2011 21:49

   Först jobbade vi hästarna på böjt spår över bommar i skritt och trav. Pytzan var super duktig och lyfte fint på fötterna! Jag har övat ganska mycket med höga bommar i skritt och trav. Vi tog det senare i galopp, vilket var lite svårare!

(Orkade inte rita bommarna men ni fattar!)

Sen var det dags att hoppa bana. Vi började på 50-70 cm (tror jag). Sedan höjde vi upp det till en LB bana! Allt var 90-1m förutom 3 kombinationen (eller det blir det kanske inte om det är 1 galoppsprång?). i allafall låg den på 85. jag är väldigt förvånad (och stolt) att Pytzan och jag klarade komb.! Han brukar alltid ta 3, vilket är väldigt störande! Idag var pytzan superduktig! Pigg och framåt men lyssnade bra. Det klickade verkligen!. Han rev 1 hinder pga av att jag tappa skänklarna, annars hoppade han allt! han stog emot lite istället för att suga tag i hindrerna men annars helt underbar känsla!  underbara Ponny!

 

Underbar bild (hehe). Men såhär såg banan ut, hopas ni fattar!

Av Matilda W - 24 augusti 2011 21:30

skola idag igen (såklart).  Tog 13.20 bussen eftersom SO:n blev inställd. Imorgon blir det skolfoto. Tänkte se om jag kan fixa mitt hår lite finare men jag kommer antagligen få ta med mig borsten till skolan eftersom vi inte fotas förän halv 2! Ni kan nog få en liten ild imorgon 

Inlägg om träningen kommer snart!


   han e riktigt fin!

Av Matilda W - 24 augusti 2011 07:04

Idag blir det första dagen vi går efter schemat! Idag har vi slöjd, NO, SO och musik. så vi slutar vid 2.

Det är inte bra att det regnar idag - Pytzan har inget täcke på sig....  Men vi får väl hoppas att han är ganska torr sen!

 Nu ska jag borsta tänderna och sedan klå på mig, fixa håret och sätta på lite smink.


see ya!


  Fin häst! @Ebba Jennerfors

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards