Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Matilda W - 13 augusti 2011 17:31

Tävlade i Bollebygd idag.

Framridning inför LC:N:

Han kändes pigg och fräsch. Taggade upp han lite men det behövdes inte speciellt mycket!

Framhoppning inför LC:N:

Amanda hjälpte mig lite. Hoppade kanske 6 språng! Var varmt som tusan i ridhuset!


LC:

jag kortade tyglarna lite, eller rättare sagt jag håll mer kontakt. Jag drev samtidigt som jag "höll". det gick väl inte så  fort men jag la mig på en andra plats! Men sen blev jag 7:a . Men väldigt nöjd!


0,0 fel, 7:a av 17 starter.


Framridning och framhoppning inför LB:N:

Tog bara någon galopp och sedan gick jag upp till framhoppningen. Fortfarande varmt som tusan i ridhuset. Hoppade ca 80 på räcket kanske 3-4 ggr. Ville bara att han skulle kännas bra. Tog även oxern (90 cm) och räcket (90 cm). Han kändes ganska trött och seg.


LB:

Han kändes trött och seg, men han hoppade verkligen på hjärtat! Han orkade knappt men han gjorde det ändå! jag gjorde ganska snälla vägar och det var bara 1 som hade gått till omhoppning så det var ganska mycket press! Han var ganska nära att stanna ibland men jag skänkla på! Vi kom till omhoppning men tyvär rev vi näst sista hindret. Men det var mitt fel. Jag vände på huvudet för tidigt och störde honom i luften. Men detta räckte till en 3:e plats!!!!! är så stolt över både mig och Pytzan! 

0,4 fel. 3:a!


Allmänt:

Han var ganska pigg idag ändå fast det var ganska varmt! Han var väldigt otålig innan och efter LC:N men efter LB:N slocknade han nästan! Är väldigt stolt!


Bilder kommer! Har ni varit uppe på BoRK idag och tagít bilder, skicka gärna till matildaw97@hotmail.com 

 

/Matilda

   Dame what i love you!<3

Av Matilda W - 13 augusti 2011 17:26

Kommentar till Snabbt inlägg!
 
emma

emma

Fredag 12 aug 23:48

kanske lite wierd fråga men varför just 06.05? ^^
Varför inte 06.00? :p

 

http://pemmizz.bloggplatsen.se



SV: Jag har faktiskt ingen aning! Kändes som dom där 5 minutrerna var viktiga! Haha  

Av Matilda W - 13 augusti 2011 04:26

Gaah, vad arg jag blir^^ Vaknade vid 3 och var klarvaken! Har inte kunnat somnat om sen dess. Nu mår jag illa och är fruktansvärt nervös! Har nog aldrig varit såhär nervös... Nu MÅSTE jag sova!!...


nattinatti( again)

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards