Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 28 december 2011

Av Matilda W - 28 december 2011 21:32

   Först började vi jobba på en volt och ställa hästarna utåt och även flytta ut bakdelen lite, så att näsborren och hasen skulle vara i samma spår.  Pytzan skötte sig utmärkt och vi jobbade även lite i trav.


Sedan travade vi över 3 cavaletti, ingen märkvärdigt  Pytzan lyfte på benen som han skulle  Vi gjorde även samma sak i galopp och Pytzan var lika duktig!


Ulf påpekade att Pytzan var lite lat. "Han gör det men det är som han läser en serietidning samtidigt". Det är exakt så jag känner. Så nu måste jag börja träna och få bort det! Göra nya steg ungefär vart åttonde steg.


Efter cavalettirna hoppade vi 3 kombi. Det var räcke - oxer - , sista hindret låg väl på 90-1m tillslut. Första gången blev det något extra steg men sen sa Ulf till mig att vara tuffare med skänkeln och då gick det bra!  Jag fick arbeta väldigt mycket med skänklarna och händerna (på ett bra sätt) på samma gång.


Därefter var det dax för distans (typ). 1 räcke - 5 galoppsprång - räcke - volt med cavaletti.  Pytzan skötte sig super! Tillslut slutade räket på 1,10 m. Pytzan var inte ens i det!  


Pytzan skötte sig mycket bättre idag. Jag var mycket positivare, gladare och då blev han det också.   Han kändes mycket mer framåt. Det kändes som han ville hoppa idag, framåt och pigg!


Detta ridpass var väldigt lärolikt 


 

Såhär såg det ut idag.  Filmerna kommer upp imorgon men just nu sitter jag hos Sara! Imorgon ska vi åka in till Allum och shoppa lite.  






Av Matilda W - 28 december 2011 14:45

Egentligen är det svårt men ungefär såhär:

 *Valack

* Mörk gråskimmel med ljus man och svans

* 5 år ungefär när jag "får" den

* Hoppa grymt bra

*Samarbetsvillig

*Pigg och framåt men ej stark

*Får gärna busa till det ibland

*Orädd

*Nättare typ, Arabiskt fullblod t ex.


Ja, typ så. Jag skulle viöja utbilda den själv.


 


Googlad bild. Ungefär så iaf!

Av Matilda W - 28 december 2011 13:31

Sitter fortfarande i Pyjamas och vi ska åka om en halvtimme, oups? Ska snart byta om och fixa mig.


Idag ska jag rida bättre än vad jag gjorde igår! Ska be mamma filma lite mer (och bättre?). 


Fixar lite tidinställda så det blir lite uppdatering iaf!

 

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards