Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 15 december 2011

Av Matilda W - 15 december 2011 19:22

Idag provade jag att tömköra Pytz för första gången.  (vet inte om han blivit tömkörd tidigare i sitt liv men aldrig hos mig). I början fattade han ingenting men han lärde sig väldigt snabbt! Han ville inte riktigt gå ut i hönerna men det får vi öva på. Jag skrittade mest på spåret men även lite volter, serpentiner mm. (väldigt fula och ovala men men.) Han gick i ganska fin "form" och sänkte huvudet och tuggade på bettet   Jag tömkörde nog i ca 10-15 min. Sen longerade jag. Han jobbade på superfint och han  var pigg  Han sänkte huvudet jättefint förutom i galoppen då han tog upp det och blev spänd. Men han var superduktig idag! 


 


Nu ska jag diska sen ska jag och min bror laga mat. Imorgon blir det skola! Tror vi slutar 13.10, ett + oxå.


Fy f*n vad sur jag blir... Fick mail av min SO lärare att mitt arbete kommit in efter betygen var satta så den uppg. gick på nästa termins betyg! Åh, fml.  Jag skickade egentligen in den i Fredags som man skulle, men sen hade den tydligen inte skickats och då skickade jag i Måndags. Men då var det tydligen för sent (??).


Hare gött iaf!


Av Matilda W - 15 december 2011 14:39

Haha! Har precis satt på 3:e  filmen. Har bara tagit det lugnt hela dagen. Ska nog tömköra Pytz en stund sen. Ska även diska när jag har sett färdigt på den här filmen  Lite städning skulle inte skada heller  


 

Fail...  

Av Matilda W - 15 december 2011 10:00

Eftersom jag har bruna benskydd och rosa pannband tänkte jag då fixa ihop en brun-rosa outfit! Såhär skulle min "drömoutfit" se ut.

 

Av Matilda W - 15 december 2011 08:59

Snälla, kommentera! Ta 1 min och gö det!


Hade Pytz vart snyggt på Pytzan?

 

Av Matilda W - 15 december 2011 08:31


klickbart

 
Av Matilda W - 15 december 2011 08:16

Usch vad jg hatar att vara sjuk... Känner mig lite som igår, varken bättre eller sämre.


Ska försöka sova lite (om min näsa tillåter det ). Igår hann jag inte blogga men Pytz fick stå för att det blev så sent. Han kanske tömkörs idag!


   


Ska försöka redigera bilden så den blir bättre!

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards