Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 21 december 2011

Av Matilda W - 21 december 2011 20:24

  Har kommit hem från stallet nu. Jag red runt Klåddergerde med Pytz. Det började lsäkigt då Pytzan  blev rädd för saker såsom cyklar, plogbil, människor mm. Men sen blev det bättre! Han var pigg och härligt glad.  Det var perfekt underlag, lös snö. Blev ina klampar och man kunde galoppera. Fick hålla in lite pga att det kke skulle bli halt. När jag försökte sakta in gasade han bara på mer  Ridturen gick bra, men formen kanske inte var den bästa...


Medans vi fikade i stallet fick Pytzan gå ut utan täcke, kan nog vara skönt att "lufta" för han.


Imorgon vet jag inte riktigt vart jag ska rida, kanske i galoppbackarna lite?


Nu ska jag ta en dusch och sen slappa. Kanske dammsuga i rummet 


Hörs imon!


  

Av Matilda W - 21 december 2011 20:06

                             

Bilder från dagens fotografering!

Av Matilda W - 21 december 2011 15:53

Tänkte att ni ville ha ett smakprov från dagens fotografering.

 

Nu ska jag byta om sen åka till stallet!


Av Matilda W - 21 december 2011 14:24

  Det finns olika sätt att få uppmärksamhet.

*Antingen kan man t ex ta nakenbilder, festa, dricka sig full och sen skryta om det, röka mm.


* Göra något duktigt, t ex var riktigt duktig på att dansa, sjunga rida e.t.c


*Man kan även ljuga, skryta, sprida falska rykten mm.



Eller så är man som mig. Man skiter i hur mycket uppmärksamhet man får. Seriöst, jag bryr mig inte om jag är populär, snygg, cool osv.  Jag vill vara MIG, bara mig, ingen annan.  Jag är inte direkt den som tar stor plats och vill synas. Jag bryr mig inte om alla avgudar mig. Det ända jag vill är att ha bra vänner som jag kan lita på, ha en bra familj och allt det där. Sen bryr jag mig inte om om jag är populär eller festar och dricker.  Så länge jag gillar mitt liv, bryr jag mig inte om vad andra tycker om mig. Jag behöver inte 1000 falska vänner som utnyttjar mig. Jag vill ha vänner jag kan lita på och vara mig själv 

   


This is me. Accept it or leave me.


Av Matilda W - 21 december 2011 14:19

Idag var det sjukt chill. På syslljds lektionen fick vi sitta och slappa (sticka lite oxå) och äta pepparkakor. Sen på NO:n kollade vi på film. Därefter var det städning... Yeah vad roligt  Och till sist var det en liten film med alla 8:or. Väldigt chill. Imorgon är det Avslutning = dansuppträdanden mm. Även kort dag!


Imorgon åker jag med mamma in till Borås och köper de sista Julklapparna, mys!


Idag är det fika i stallet  Supermys, tur att det är varmt i sadelkammaren. Tänkte rida Pytzan innan det, runt Klåddergerde tror jag.


Nu tänkte jag ta med mig 1 vovve ut (jobbigt och gå med båda). Blir nog Annie som får hänga med ut. Ska ta med kameran så jag får lite vinterbilder! Så räkna med bildbomb sen 


     

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards