Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 10 december 2011

Av Matilda W - 10 december 2011 20:53

Idag red jag runt Tjärnet. Det var ett sådan härligt unerbart ridpass! Pytzan var superpigg och härligt framåt. Önskade att han var så hela tiden. En gång var jag väldigt nära på att ramla av. Jag slängtravade bara lite på långa tyglar (brukar inte göra det!) och då tramapde Pytzan i en vattenpöl och slänger sig åt höger! Sadeljgjorden var lite lös så sadeln och allt åker på sniskan MEN jag håller mig kvar. Började gapflabba efteråt. Haha!  Ha hoppade till för lite allt möjligt, men var soppas framåt att han inte tvärnita  


Det var ett riktigt härligt pass. Ett sådant man vill ha hela tiden! Bästa passet på länge.


   

Av Matilda W - 10 december 2011 16:08

Snön smälter, ME LIKE! Det kan få vara snö på Julafton- Nyår, sen kan den försvinna  


Kan tyvär inte skriva vad jag köpte i Borås eftersom det bara var Julklappar. Men jag kan säga att det var supermysigt!


Idag ska jag äntligen få rida Pytz! han kommer nog vara über pigg. Ska nog rida runt Tjärnet tror jag.


Nu ska jag snart äta sen åka till stallet. Höres senare!


   Alla julklappar för iår är köpta. Ganska skönt att det är färdigt.

Av Matilda W - 10 december 2011 12:00

Bjuder på dom!  


     


Man brukar ju försöka visa sina bra sidor, men inte jag inte ;)!


Av Matilda W - 10 december 2011 09:00

  ... Jag var den första som såg Annie? (min valp)

... Jag har alltid velat ha ett Arabiskt fullblod?

... Jag är en riktigt godisgris?

... "förr" när jag tävlade var jag btichig, sur och grinig? Oavsett hur det hade gått.

... Jag shoppar nästan aldrig?

... Jag läser bara hästbloggar? "vanliga" är tråkiga. Gillar dock när man "blandar"  7

... Jag följer lätt grupptryck? Även om jag inte vill.

... Mina kompisar betyder allt?

... Jag är väldigt tacksam?

... Ibland kan jag bara helt random säga till någon kompis "asså, gud var duktig du är" eller "shit vad du är snäll (söt mm.)? Tycker ALLA förkänar beröm.

... Jag bryr mig inte om jag är singel eller inte, men visst hade det inte vart fel med en pojkvän? Fast jag är inte direkt ute och raggar killar 24/7.

... Jag är ingen festprisse, lite men inte mycket? Är hellre på tjejkväll än ute i stan.

... Jag tar nästan aldrig ecopics mm men ändå blir kallad fjortis?


  


Gud vad jag längtar till skolavslutningen!

Av Matilda W - 10 december 2011 07:10

  


Ligger fortfarande i sängen, hehe. Pappa kommer om en halvtimme ungefär så då åker vi och släpper ut hästarna. Sedan hem till pappa en stund och sen till Borås.


Har fixat lite tidinställda idag, så helt död kommer inte bloggen vara!



jag saknar sommaren FÖR mycket...

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards