Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 27 december 2011

Av Matilda W - 27 december 2011 19:47

Först började vi rida på en volt och vi jobbade mycket på att hästen ska vara rak = inner fram och bak ben ska gå på samma spår. Pytzan skötte sig bra, något lat. Inte seg utan skänkeldöv/lat som en tonåring.


Sedan red vi i trav längs några bommar och sedan över en bom. Vi skulle ställa hästarna till vänster och sen andra gången till höger osv. Sedan gjorde vi samma sak i galopp. Därefter höjde Ulf upp bommen till ett hinder och vi skulle rida mot det i trav och fatta galopp en bit innan.


Vi övade sedan lite vägar, inget märkvärdigt. Pytzan var lite "bråkig" idag, han ville göra lite som han ville. Det kändes lite "kantigt". Men vi har inte hoppat på ett tag så det kan jag förstå. Är verkligen INTE nöjd över min insats idag. Det gick varken bra eller dåligt.  Allt kändes i obalans, kkorsgalopp, fel galopp, över hand, inte lyssnade, för pigg. Han var lite si sådär idag. Vi försöker imorgon istället.


"Tyvär" kan jag inte skriva så mycket då jag känner att jag vet inte om det gick bra eller inte. Men han rev, stannade inte så det måste gått bra?...  


Har lite dåliga filmer som kanske kommer upp sen.


 

Av Matilda W - 27 december 2011 15:30

Jag MÅSTE verkligen börja spara pengar till GBG HS, det är ju inte långt kvar... Än så länge har jag bara 500 kr (egentligen 1300 oxå) så jag måste verkligen börja spara, spara spara!!! Jag kan jobba lite också, vilket jag inte gjort på 2 veckor nu...  Jag skulle gärna kunna hjälpa till mer här hemma, men jag får inte pengar så sätt. Jag måste hjälpa till här hemma för att jag ska kunna ha Pytza = att mamma hjälper mig och jag hjälper henne.


Än så länge vet jag några grejer jag ska köpa.  KL schabrak eller ett rött schabrak, Mountain horse ridbyxor och en JW hjälm. Jag skippar tävlingströjan då det är onödigt (tycker jag) att lägga ner minst 400 kr på en tröja... Då är det bättre att köpa någon enkel på t ex H&M.  Även en rosa grimma broderat i guld "prins python".


 



Av Matilda W - 27 december 2011 13:15

Eftersom jag gillar förnying så ändrade färger. Fixade även ny omröstning!


Nu ska jag äta lite, hinner nog uppdatera innan vi åker!


Hörs lateron!



Av Matilda W - 27 december 2011 12:23

Ja... Har faktiskt inget roligt att säga. Nu ska jag chilla sen är det hoppträning Kl 16.00.  Ska bli grymt kul eftersom vi ska vara i det stoora nya ridhuset med Sveriges bästa underlag!!  Jag tror nog att Pytzan kommer vara grymt pigg. Idag ska vi öva lite markarbete (hoppas inte Pytzan snubblar eftersom han kommer vara så pigg ) och imorgon är det mer åt hoppningen.


Något roligt inlägg måste ändå komma upp snart, eller vad säger ni?


 

Hopp ponny?, haha!

Av Matilda W - 27 december 2011 08:30

Jag ska självklart sätta upp mål, men om Pytzan inte klarar av att hoppa LA än så vill jag inte sätta upp för höga mål men ungefär såhär:


*Rida LA (dressyr) och få över 60 %

* Nolla fler LA och komma top 3 i placering

(* Nolla LA hoppning)


Ja, det är väl dom jag kommer på just nu men jag kommer sätta upp nya mål för tiden som går. Men det viktigaste att komma ihåg är att ha kul!


 

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards