Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 20 december 2011

Av Matilda W - 20 december 2011 21:24

Ska jag vara riktigt ärlig så vet jag inte riktigt vad jag står idag, måste vara början tonårskrisen  Känner mig vilse och vet inte riktigt vad jag vill med mitt liv ännu. Med Pytzan fortsätter det som vanligt, men det är bara jag som känner mig vilsen i mig själv.   Just med skolan, kompisar, familj, allt. Känns som allt ska trilla ihop närsom helst. Som att jag står vid ändet av ett stup och vet inte om jag ska hoppa eller vända och gå tillbaka. Därför är uppdateringen som den är på bloggen.   


Ska bli sjukt skönt med Jullov och bara ta ledigt från allt. Har även smått humörsvängninar... Ena stunden är jag jätte lycklig och andra stunden mår jag skit och vill tatuera in FML i min panna. Är väldigt förvirrad just nu, även om det inte märks.


Just som tonåring (ca 14-17) så händer det otroligt mycket. Man testar nya saker, förlorar vänner, får nya vänner mm. Det är så mycket som händer, både bra och dåligt.


Jag hoppas att jag finner mig själv snart.  Hittar lite självförtroende och glädje. Nu tänker jag bannu med leva MITT liv!

Mitt liv. Jag styr, ingen annan

Av Matilda W - 20 december 2011 20:51

Bloggade aldrig igår för att jag inte "hann". Jag red iaf barbacka en sväng (Anettevägen), tog ca 30 min. Pytzan var riktigt pigg och jag travade mest. Ett ganska chill ridpass 


Ida red jag runt Tjärnet. Pytzan var väldigt pigg och frustade hela tiden och skakade på huvudet, jag tror han gillar snö  Han ville inte riktigt söka sig neråt i början utan det kom efter ett tag. Det var lite svårt att galoppera då det snöade otroligt mycket så jag såg knappt något...! Hoppade även över lite "bäckar"!  Superkul  Blev ett riktigt bra ridpass idag oxå.


Nu ska jag bara chilla. Egentliogen kan jag blogga mera, men orkar faktiskt inte.  Ändast 1 riktig dag kvar i skolan! (och en avslutningsdag)


         

Fin pannlampa^^ Och ja, det är snö... 

3

Av Matilda W - 20 december 2011 15:45

3 saker jag längtar till:

- GBG HS

- Sommarlovet

- Tävlingssäsongen


3 personer som känner mig bäst:

- SMSE (Egentlien är det 3st)

- Mamma

- Amanda

(tror jag iaf)


3 "saker" som får mig att le:

- Monty Python

- Eldvallas Cocos

-  Mina vänner


3 av mina favorit plagg:

- Rutiga mountain horse ridbyxor

- Mina vita Converse (om det nu räknas som plagg)

- Mina blåa tights jeans


3 saker jag ska göra idag:

- Dö = gå i skolan

- Åka till stallet

-Blogga


 

knäpp katt  

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards