Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 26 december 2011

Av Matilda W - 26 december 2011 22:41

Ja, de flesta har väl hört om Svenska ridsport förbundets "nya" regler om loggor mm. De fick max vara  3 kvadrat centimeter på utrustning mm. Men eftersom så många demostrerade så är det ändrat! Det är precis som förut. Nu får vi ha exakt som förut, Göttans  de flesta är nog otroligt glada!


   


Pytzan gillar oxå att man kan ha hur stora loggor man vill!  

Av Matilda W - 26 december 2011 22:23

Red ut med Ida och Loppan idag. Först red vi runt Tjärnet och sen lite i Trollskogen. Pytzan var MEGA pigg idag och taktade hela tiden, så fort jag skulle stanna börja han lufthoppa! Sen när vi red i trollskogen skulle vi hoppa över en liten bäck. Jag hoppade först med Pytzan och stannade en bit efteråt. När Ida hoppade kom hon i obalans och ramlade av! När Loppan gick förbi mig fick jag tag i hennes martingal men hon stannade inte så Pytzan går med och nästan börjar springa. Jag hade spänt upp min sadelgjord lite för att han skulle kunna skritta av sig, men iaf så självklart ramlade jag också av med tog med mig sadeln så hela sadeln hamnade på sne! Men båda hästarna stannade tillsut och vi kom hem levande  


Hann städa mitt rum lite innan stallet och fortsatte nu efteråt. Städade även ur mina lådor, det behövdes verkligen! Fick ihop 1 papperkasse med skräp.  Det roligaste var nog att hitta alla gamla böcker, t ex målarböcker från 2:an. Nästan bara hästteckningar.

       


haha, kanske ska satsa på att bli konstnär istället?

Av Matilda W - 26 december 2011 12:17

Ja, det var mitt första år som jag tävlade på riktigt (lokal). Det var vart en fantastisk resa och hoppas det går lika b ra nästa år.


(Utvärderar INTE   clearrounderna)


14 Maj lokal Dressyrtävling i Svenljunga

LC1: Utomhus fick ihop 56.66 %

LB1: Inomhus fick ihop 61. någonting %.

4:a i båda klasserna men ej placerad.


29 Maj Lokal Hoppning i Brämhult.

LD: Vägrade ut mig på andra hindret. Underlaget v ar skit och det var första tävlingen

LC: Amanda hoppade Pytzan då Pytzxan nockade mig när vi kraschade i hindret i LD:n. 1 stopp på näst sista hindret i fas 1.


18 Juni Lokal Hoppning i Bollebygd

LD: Andra tävlingen och en tredje plats! Inte dåligt de

LC: 1 stopp på första hindret, annars kanon!


13 Augusti Lokal hoppning  Bollebygd.

LC: Bra tid och felfri, 7:a men utanför placering

LB: Debuten i LB, och en tredjeplats! Hur nöjd som helst.


4 September Lokal dressyr i Råda.

LCI: Fick ihop 64.44% sopm räckte till en  blågul rosett!!! (första vinsten)

LB1: allt gick skit dåligt, och resultatet ska vi inte ens prata om. Nästr sist tror jag att jag kom...


17 September Regional Hoppning i Gäsene.

LC: Bra tid och en vinst! Vann en terräng träning för Rebecka Tell som ska användas till våren!

LB: 1 stopp på en dum vattenmatta i fas 1.


23 Oktober Regional Hoppning i Varberg (gp-ponnyn)

LB:  åttonde plats av cirka 40 starter

LB, gp-ponnyn : Red ihop 52,5 p tror jag. 21:a plats i själva klassen, 35:A plats i Gp-ponnyn av ca 60 starter.



Ja, tycker det har vart ett bra tävlingsår. Har hoppat lite clearounder och har mig mig några stycken hem. Jag tycker både jag och Pytzan har gjort stora framsteg!


 

13 st rosetter detta året!


Nästan  hälften av alla mina rosetter har ja fått detta året med Pytzan.


                   


Av Matilda W - 26 december 2011 12:13

Vaknade halv 12 ida, längsta jag har sovit  Ska ta och äta lite frukost nu och även städa mitt rum, det behövs!  Sen ska jag rida ut med Ida och Loppan. Vi ska bara ta det lite lugnt.


Har glömt att berätta det men imorgon och Onsdag är det hoppträning för Ulf. Var längesen jag verkligen hoppade nu så han kommer vara pigg. Ska be mamma filma lite!



   


P.s Glömde totalt av en julklapp, fick en tubscarf (om det nu heter så) av Emma! Supersnygg!! D.s

Av Matilda W - 26 december 2011 12:09


 
 


Haha, ni ser ju lite hur pigg han va   


   


Provade även GG pannbandet och det var perfekt!!!



 

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards