Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 22 december 2011

Av Matilda W - 22 december 2011 21:11

   Red ut Pytz, ah videon berättar mer:


Sen bar det av till Borås och Sara följde med, mysigt! Köpte lite Julklappar och hårspännen till mig. Kan ju tyvär inte säga vad jag köpte då dom jag köpte till läser mig blogg  


Imorgon ska jag åka med Sandra & Camille till Bollebygd och Hööks, hade ändå inget att göra så kunde lika gärna följa med!  Ska även peka ut vad jag önskar mig 


Nu ska jag slå in Julklappar och lyssna på musik, höres imorgon!


P.s Måste berömma er bloggläsare för ni har kommenterat en del på sistonde (mer än vanligt iaf) D.s


 
  




Av Matilda W - 22 december 2011 14:15

En bra blogg enligt mig ska variera sig, inte bara skriva om t ex dagens ridtur, skolan osv. Utan variera mellan daens ridtur, Hiss&diss, tips, bilder mm. (självklart inte dagens ridtur om det inte är en hästblogg!). En bra blogg ska även uppdatera lagom ofta, inte 10 ggr på en dag utan 3-4 ggr per dag (om man har tid!!!) eller om man tar allt viktigt i 1 inlägg.


Man ska inte övedriva men 20 bilder och ta med onödiga saker, t ex "sen gick jag ut i köket men jag glömde av vad jag skulle göra". Ah, ni fattar. Utan man tar med det viktigaste och man ska tänka på vad andra VILL läsa.


Enligt mig tycker jag heller inte att man ska blanda stora och små bokstäver, skiva allt i "hög" utan dela upp det. Det ska vara snyggt och strukturerat (stavning). Det ska inte heller vara för mycket tecken så som !?"#%¤#/¤D. hehe. Det blir jobbigt för en läsare och man fattar inte. Då vill man som läsare inte heller besöka bloggen igen för man vet att man ändå inte förstår.


Det sista, för långa texter. Usch! Det blir bara tråkigt att läsa. Jag hatar att läsa värsta romanen om dagens ridtur. DÅ blir jag uttråkad! Ska inte skriva mer nu så ni blir uttråkade  


 

Av Matilda W - 22 december 2011 12:04

Var bara lite uppträdanden mm i skolan idag, även fika med klassen. Nu är det äntligen lov!


Nu ska jag byta om åka till stallet! Sen åker jag och mamma in  till på Borås för att handla dom sista Julklapparna.


Måste verkligen ut och leka i snön sen med vovvarna, 1 bra andledning med snö  


Chiao!

   

bus Annie...


Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards