Matilda & Pytzan

Alla inlägg under juli 2011

Av Matilda W - 3 juli 2011 22:13

KarolinaWestberg

KarolinaWestberg

Fredag 1 juli 23:30

fiin blogg :D

 

http://www.gotlandsryttaren.blogspot.com




Taack:) Det är så himla roligt att höra:)


Kommentar till Trött!!
Ingen bild

Ebba

Söndag 3 juli 15:42

hel vild gissning, kanske pannbandet du vunnit? xd


glöm inte knäppa upp nosremmen när du badar med honom :)







Ja det var rätt!:) Pannbandet kom:) Pytzan blev super fin i rooosa!<3

Okej, brukar bara ta bort snokremmen ibland men kan behöva nosgrimman för att om han inte vill något så gapar han:P


Av Matilda W - 1 juli 2011 20:50

... ger alla hästar en chans. Om man tex kollar på vilka hästar jag har haft så förstår man lite. Jag gillar att jobba med problem. Det enda jag inte gillar är när hästar blir starka och verkligen sticker. Jag tycker inte om när man inte har kontroll. Ibland är detta inte bra för när jag provrider en häst så tar jag dom alltid. Det spelar ingen roll för mig hur dom e. Dom ska inte vara perfekta då är det inte roligt!

Om man tex kollar på Rexus. Minishettis som jag hade när jag var 8-9 år. Han var även min första sköthäst. Han kasta av mig minst 1 gång varje gång jag red. Jag fick blod förgiftning och han kastade in mig i ridhusväggen och sprang in i skogen mm. Jag sket i det och det funka! Han blev inte perfekt men snällare:)

Sen hade jag Linus. En omusklad liten ponny. Linus är den häst som jag har mest minnen med. Orkar inte berätta allt men han bocka och backa ner i dikena hela tiden!

Sen hade jag Kasper (Kamaroal). Ett russ som var tagen ganskan sent och hade gått på trav. När jag provred kunde jag knappt trava men vi var nere i Växjö och provred så jag tyckte det var onödigt att komma hem med inget. Han blev inte spec mkt bättre när jag hade honom men men.

Sen hade jag Neptun. En supersnäll arabvalack.

Sen så hade jag ju Linus med Emma. När vi prov red kunde han inte gå först, backade ner i diken och stegra och galopperade och stutsade på stället. Men vi tog honom endå:) Det ångrar jag inte!

medans det hade jag ju Cocos också, eller jag red honom bara. Han bockade och var bara 3 år när jag började ta hand om honom. Nu e han 6 år och Camille som är 6 år kan rida på honom.  Han kan vara lite osäker ibland men världens underbaraste:)

Ibland är det störande att jag gillar typ "problemhästar" för då provrider man liksom inte 3 st men jag är en sån person som ger nästan alla hästar en chans:)

      Kasper

Fuxen är neptun och den översta är rexus:) Och jag antar att ni redan vet vem linus är?


/Matilda

Av Matilda W - 1 juli 2011 13:19

Nu blire frågestund! Om det blir mer än 10 kommenatarer så svarar jag i ett videoinlägg!! Frågestunden avslutas på Söndag eller Måndag:)

SÅ KOM IGEN!!! FRÅGA PÅ:D

Av Matilda W - 1 juli 2011 12:05

Usch vad trött jag e! Har inte fått sova ordentligt på ett tag nu^^

Men anyway tänkte lägga upp ett videoinlägg men det har laddat i 1 timme så jag skriver ist:

Tisdag fick han stå. Borstade mm.

I Onsdags så red jag med Ida och Loppan i ca 10 min i trollskogen. Gick sedan ner och badade med hästarna. Kunde simma 1 gång med pytz:)

I Torsdags(igår) red jag långa v runt Bua. Han var pigg och lyssnade bra! Jag försökte få honom och länga sig och sänka huvudet med det funka la sådär-,- men stuntals gick han fint:) Red i ca 1 ½ timme

I dag red jag klåddergerde, klättrade upp till Limmerhult + tjärnet. han var pigg och lyssnade ok. Han jobba sig fint. Har ínte så mycket att säga. Som vanligt får ni fråga om ni vill veta:)

Jag tänkte börja med en ny positiv sak:) Efter varje ridtur så ska jag skriva något positivt om ridturen!

Jag lägger inte upp något schema för Pytzan nu. Tar dag för dag, fast tänker ju lite:) Han får stå 1 dag i veckan och kke longeras 1 dag i veckan som vanligt, men vi måste skaffa någon slags hjälptygel när vi longerar så han går i form:)

Nästa tävling är den 13 Augusti i vbollebygd, Hoppning LD+5 och LC tror jag:) Den 13 Juli är det hoppträning för Ulf, annars ska Pytzan få vila lite från hoppnigen.

Juste! Idag red jag förbi den självgående gräsklipparn och Pytzan blev livrädd eftersom den var igång men vi kom förbi utan att jag behövde hoppa av:D!!

Kan någon gissa vad som kom i posten igår? Den1:á som gissar rätt får en länkning!!


/Matilda

 


The one and only!



Av Matilda W - 1 juli 2011 11:46

emma

emma

Onsdag 29 juni 10:04

okej, får väl fråga någon dag så vet jag till sen :)




 

http://pemmizz.bloggplatsen.se




Ja du kan väl fråga Göran eller Kim:)





Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards