Matilda & Pytzan

Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

Trött!!

Av Matilda W - 1 juli 2011 12:05

Usch vad trött jag e! Har inte fått sova ordentligt på ett tag nu^^

Men anyway tänkte lägga upp ett videoinlägg men det har laddat i 1 timme så jag skriver ist:

Tisdag fick han stå. Borstade mm.

I Onsdags så red jag med Ida och Loppan i ca 10 min i trollskogen. Gick sedan ner och badade med hästarna. Kunde simma 1 gång med pytz:)

I Torsdags(igår) red jag långa v runt Bua. Han var pigg och lyssnade bra! Jag försökte få honom och länga sig och sänka huvudet med det funka la sådär-,- men stuntals gick han fint:) Red i ca 1 ½ timme

I dag red jag klåddergerde, klättrade upp till Limmerhult + tjärnet. han var pigg och lyssnade ok. Han jobba sig fint. Har ínte så mycket att säga. Som vanligt får ni fråga om ni vill veta:)

Jag tänkte börja med en ny positiv sak:) Efter varje ridtur så ska jag skriva något positivt om ridturen!

Jag lägger inte upp något schema för Pytzan nu. Tar dag för dag, fast tänker ju lite:) Han får stå 1 dag i veckan och kke longeras 1 dag i veckan som vanligt, men vi måste skaffa någon slags hjälptygel när vi longerar så han går i form:)

Nästa tävling är den 13 Augusti i vbollebygd, Hoppning LD+5 och LC tror jag:) Den 13 Juli är det hoppträning för Ulf, annars ska Pytzan få vila lite från hoppnigen.

Juste! Idag red jag förbi den självgående gräsklipparn och Pytzan blev livrädd eftersom den var igång men vi kom förbi utan att jag behövde hoppa av:D!!

Kan någon gissa vad som kom i posten igår? Den1:á som gissar rätt får en länkning!!


/Matilda

 


The one and only!



 
 
Ingen bild

Ebba

3 juli 2011 15:42

hel vild gissning, kanske pannbandet du vunnit? xd

glöm inte knäppa upp nosremmen när du badar med honom :)

Matilda W

3 juli 2011 22:16

japp!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda W - 20 oktober 2015 11:39


kom o köp  

Av Matilda W - 24 april 2012 09:42


 

Av Matilda W - 30 mars 2012 21:43

Jag vet att ni diggar minj engelska  Nu har jag o amanda börjat blogga på http://www.proffsponnyn.blogg.se/   Igen. så follow me där! :) redan gjort 2 inlägg    ...

Av Matilda W - 28 mars 2012 16:45

http://isabellaochsara.blogg.se/2012/march/utkast-mars-26-2012.html             ...

Av Matilda W - 27 mars 2012 20:34


  http://teamlabom.blogg.se/2012/march/utlottning-tidsinstallt-1.html#comment ...

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards