Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Matilda W - 8 juli 2011 19:37

Idag blev det en barbacka tur (utan barbacka sadeln) för det regnade och pytzan var väldigt blöt! Red på det raka bettet och han gick såååååå fiint!!! Han böjde jättefint på nacken och trampade under sig ordentligt!:) Jag red i alla gångarter. Han gjorde sine berömda avsaktningar , från galopp till trav, så saktar man av och så typ kortar han upp galoppen och stutsar upp mig!  Det var extra myket när jag skulle sakta av från vänstergalopper, men jag tränade så et funka bra tillslut:) ´Han gick iaf jätte fint!:)'

Dagens positiva: Han jobbade sig fint!

juste red runt järnet och lite i galoppbackarna!


   löve ya!

Av Matilda W - 8 juli 2011 14:55

..På sånna här dagar, då det regnar och är piss väder. Då tappar jag lusten att CYKLA 5 km.. Då blire inge bra.. Jag önskar att jag hade moppe. Jag måste cykla men jag orkar inte. Seriöst jag blir så trött på sånna här dagar att jag har lust att strunta i att åka, men pga att jag vill inte cykla! Jag älskar Pytzan men jag orkar inte cykla.. Jag vill rida, jag vill träffa Pytzan men orkar inte ta mig dit.. Sånna här dagar blir jag så förbannat trött på!!! Önskar att jag hade stall hemme.. ORKAR INTE! ååååhhh.. Vad ska jag göra. Tappar lusten totalt. Men nu banne me ska jag ta mig till stallet, om jag orkar. Detta har inget med Pytzan att göra, jag älskar den ponnin!


/M

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards