Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Matilda W - 12 juli 2011 22:24

Ibland när jag är i stallet kan jag känna sånn där obehaglit kännsla som jag inte är ensam! Ja, jag tror på "spöken/andar". Det känns som någon är där.. Speciellt när man står och borstar känns det som någon står och övervakar en... Det är riktigt obehaglit! ibland kan det låta som någon går på höloftet men det är säkert bara vinden, eller? Detvvar ju inbrott i stallet i höstas tror jag(?) det läskigaste var när jag var i stallet och då red jag Linus och innan jag red så märkte jag inget märkligt men när jag kom tillbaka var Ebba och Kim där och då var Ebbas sadel borta! sen hittade vi den på baksidan av stallet.. Så tjuvarna kan ha varit där när jag borstade och sen gått in när jag gick ut! Scary!

Men det är obehaglit ibland men världens bästa ponny gör det lättare!<3


/matilda

Av Matilda W - 12 juli 2011 22:21

Läste på http://www.shinyriders.blogg.se/ och såg att Fanny hade skrivit gruppen som jag är med i! Det blir jag, Fanny, Ebba, Angelica och någon mer (skrev Fanny). Så det blir roligt! Vet ju iaf vilka dom e:)


/matilda

Av Matilda W - 12 juli 2011 18:33

Idag red jag som sakt en barbacka tur med Emma, Magistigen. Vi red lugnt bara skritt och trav. Red på gummibettet och utan barbacka sadel. Han lyssnade såå bra! Behövde knappt ta i han för att han skulla stanna! Han var lite fjantigare än vanligt för att det blåste ute, sweetpowni!


Här kommer bilderna från igår!

                                    man ser på vissa bilder att han "tappar" bakbenen, men det var lite svårt när det lutade neråt men det är bara att öva! Annars var allt perfekt!<3 Älskade ponni!

Av Matilda W - 12 juli 2011 14:01

Idag ska jag rida en barbacka tur med Emma:)

Imorrn  är ju det hoppträningen!:D Taggad!

Jag måste bara fråga er en sak, Jag hade ju bröstan när jag hoppade med pytz men sen bytte jag till martingal för att jag tyckte det kändes som den "tog imot". Har ni några synpunkter på detta?:) tacksam för svar:)


 

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards