Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Matilda W - 13 juli 2011 22:17

Tänkte ha en bloggtävling, med ett litet pris bara, men vill ni att jag lottar ut eller den som skickar in finaste bilden eller hur?


/Matilda

Av Matilda W - 13 juli 2011 21:55

Idag hopptränade jag för Ulf. Först började vi med att jobba tsm på en volt, tränade mycket övergångar och att hästarna var med! pytzan lyssnade superbra men var inte jätte mjuk men fin! Sen skulle vi galoppera på fyrkantspåret, stå i lättsits långsidan upp och sitta ner långsidan tillbaka och hästarna skulle springa lika fort. Pytzan fick typ dampryck 1 gång och spände sig och körde upp huvudet och stutsade mig ur sadeln! Usch så otroligt obekvämt! Men jag tror att det var för att hästen bakom bockade så Pytzan blev stressad, det såg jag att han blev! Han bockade lite ibland också, fast väldigt små bock! Sen hoppade vi bana hoppade inte spec högt 70 cm kanske? Men han gick fint och jag vill verkligen fortsätta träna för Ulf! Behövde heller inte driva spec mkt idag!   Han var verkligen pigg och sög tag i hindrerna, jag tror vilan gör succé!:)

Och vet ni? Pytzan gick rätt in i transporten båda gångerna idag!!! Hur duktig e han inte!:D<3

BIlder kommer!


/Matilda 

Av Matilda W - 13 juli 2011 14:33

Ingen bild

Mig :p

Onsdag 13 juli 09:34

Rider du i den paddocken? Har hästen sulor? :)





Sv: Jag red  i den paddocken. Rider inte där längre pga av underlaget. Nej hästen har inte sulor men har inte haft några skador av det!


Kommentar till Nu är Pytzan våran!
shin-chan

shin-chan

Onsdag 13 juli 11:49

Åh, vad roligt!! Grattis! :D <3
Kram shin-chan

 

http://m-s-a.bloggplatsen.se


Sv: Tacktack!:D<3



/Matilda

Av Matilda W - 13 juli 2011 08:03

  Ja som rubriken säger så har vi nu köpt Pytzan!:D Vi har planerat att utbilda honom ordentligt i både hoppning och dressyr och ha honom så länge vi kan! Det ska blir såååå roligt!:D Älskar dig min lilleponnibuus!<3

Bara för jag gillar bilden(Y)

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards