Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Matilda W - 11 juli 2011 22:12

Idag red jag ca 50 min dressyr i hagen. Emma var med och fotade. Pytzan var såååååå himla duktig och gick superfint och arbetade sig superduper bra! Dressyrpownie!<3 Han gick i form i galoppen också:) Övade galoppbommar, travbommar på böjt spår, galoppombyten mm:) Han lyssnade super! En gång skulle jag göra ett galoppombyte över en bom, höger till vänster, så bytte han inte galopp och då typ stuttsar han upp mig ur sadeln, blir spikrak i benen och typ springer ner bland lite träd (?)! Fail! Så mina skänklar typ blir jätte konstiga och flyger och även mina armar! :S Hahahaha! Det såg nog väldigt roligt ut haha!:D Annars gick han så fint! Red på tränsbettet (3delat) och inga hjälptyglar!

Bilder och ev film, kanske men jag vill in te lova något!


/Matilda

Av Matilda W - 11 juli 2011 09:34

Igår red jag kort v runt Bua, med det raka bettet och bröstan. Han var superduktig och lyssnade jättebra på galoppskänkeln! Rätt galopp varje gång! Jag behövde knappt visa han galoppskänkeln<3 Han var pigg och blev lite stark och ville inte riktigt stå still men han var ändå duktig!:) 

Veckoschema v

Måndag: Dressyrpass i hagen ca 50 min

Tisdag:Barbacka tur, Magistigen

Onsdag: Hoppträning för Ulf. 

Torsdag:Tjärnet

resten utav dagarna spelar ingen roll!

Emma följer med idag och tar kort!:)


/Matilda

   Bild för ett tagsen:)

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards