Matilda & Pytzan

Alla inlägg under juli 2011

Av Matilda W - 7 juli 2011 22:18

Idag kom Mattias och satte på honom tappskon:) Så imon ska jag rida:) Rider korta V runt bua, sen blire skritttur (barbacka) på LÖrdag och stå på Söndag.

Har inte mke att skriva men kan väl ta en sånn där igen? (Hiss&Diss)


Diss

 

Fet diss till rosa ridhjälmar, eller ska jag säga cykel hjälmar? ser ju nästan ut som en cykelhjälm.. Skulle aldrig sätta på mig eller min unge denna hjälm.. FET DISS!                                                                                                                  Hiss                                                                                                                

Som ni kanske redan vet älskar jag Agria! Jag har Agria schabrak, luva, fleecetäcke, tävlingspärm och en mössa! Fett nice:) Och då kanske ni undrar varför jag gillar Agria? Och jo jag gillar färgen:) Blå, vitt och rött:) That's why! Så till vinter hoppas jag på ett agria vintertäcke kanske(A) Han har ju bara 1 vintertäcke men det kanske räcker?













Av Matilda W - 7 juli 2011 22:16

Kommentar till Copycats?
 Ingen bild

bevakare

Torsdag 7 juli 16:53

det är ju meningen att hööks har liknade stuff som andra märken? de är ju den billiga varianten. precis som de finns fake märken för oss som är kopior finns de även i hästvärlden



Sv. Jo det är ju sant men det skulle väl vara roligare att Hökks hittade på egna saker? Det tkr jag iaf:)


/Matilda

Av Matilda W - 7 juli 2011 13:26

Hittade det här på risportshemsida:


16 felfria 7-åringar på gräsbanan

FALSTERBO HORSE SHOW: 16 stycken 7-åringar nollade när de kom in på stora gräsbanan för första gången, i klassen över 1,35-hinder.

Klassen räknades inte som ett riktigt kval till söndagens final i 1,40, utan var mer en chans för hästarna att bekanta sig med banan. 7-åringarnas två kval gick under helgen på dressyrbanan.

Bland de felfria var nio under svensk flagg, där Daniel Zetterman var ensam om att ha två felfria hästar - Zibon Hc och Avon. Även danske Christian Schou hade två hästar med noll i resultatet, Lertevangs Coleir och godkände hingsten Balougraph.



/Matilda

 

Daniel Zetterman och Glory Days

Av Matilda W - 6 juli 2011 23:08

Idag fick Pytzan stå.

Statistiken sjunker men ska börja uppdatera mer:)  Kommer nog något roligt inlägg imon men nu ska jag sova!(A)

Av Matilda W - 5 juli 2011 20:52

Jag tycker Hööks är riktiga Copycats, eller dom måste kolla runt lite när man tänker på deras grejer. Här är några exempel:

  Den till höger är dp Hööks. Dom måste fått sin insperation från Tretornen!


  Ännu Copycats..? Vad ska man tycka om detta? Lite väl överdrivet enligt mig


  Till <-- Jumptec Ari Pro Hööks Till --> Verdeus Carbon Gel


LIte väl mkt copycats enligt mig eller är jag helt ute och cyklar??

Av Matilda W - 5 juli 2011 20:41

Idag red jag ut med Ida och Emma. Vi red runt Grönhult. Pytzan skötte sig bra och sänkte huvudet riktigt fint! Men sen så skulle jag och Ida rida i hagen lite också men när jag travar ser jag att det Pytzans sko ligger på marken!  Aja, så jag fick hoppa av honom och leda honom. Tur att jag hann rida innan han tappa skon!:) Innan han tappa skon så gick han riktigt fint i alla gångarter, lite glapp men jättefin!:D

Så Mattias (hovslagar'n) kommer någon dag snart. Men det var väl tur att jag hade planerat att han skulle stå imon! Är det ett rent tillfälle eller?..

Dagens positiva: Han gick fint i alla gånhgarter när jag red i hagen!



/Matilda

  Jag är ju lite lat men mobilen vill inte sammarbeta men ska fixa det!

Av Matilda W - 4 juli 2011 21:53

Kom precis hem från stallet. Red runt klåddergerde med Ida och Loppan. Pytzan var pigg och lite smått galen men jobba sig fint:) Han blev lite att han sprang fortare och fortare ibland  Vi red även tjärnet och galoppbackarna. Pytzan blev svettig och svampade av honom lite lätt:) Han skötte sig bra idag! Han var jobbig i början och gick inte framåt och jag blev lite hård i handen och spännde mig så ibland kunde han göra sina berömda tvärnit! Obekvämt!!! Sen slappnade jag av och då gick det lite bättre:)¨

Dagens positiva: Han lyssnade bra på galoppskänkeln och gick välsigt fint immelan åt:)


/Matilda

 

sweety!<3

 

Av Matilda W - 3 juli 2011 22:17

Igår gick jag lite med honom i hagen. Gjorde lite gymnastik övningar med höga bommar och cavaletti! Han var super duktig och lyfte på fötterna i både skritt och trav:) Han följde efter mig jätte bra! Tog inga bilder, hade inte riktigt tid med det:P Kan ju säga några övningar. Satte upp 4 cavaletti i trav, han var duktig och nuddade inte 1 gång! Höjde upp 1:a och sista hindret, det v ar 4 "hinder". Han lyssnade bra! Det var lite sånna övningar!

Dagens Positiva: Han lyssnade väldigt bra på mig och följde efter mig superduper bra!!

Idag red jag med Emma och Totte. Först visade Emma en ny väg, Hoahult. Sen red vi långa vägen runt Bua. Pytzan var jätte duktig och lyssnade bra och jobbade sig fint! Vi galopperade mycket och Pytzan drog iväg ibland  Nån gång så galopperade Emma före så fattade Pytzan fel galopp så jag skulle bara sakta av och fatta rätt galopp men Pytzan ville inte stå still så han står och hoppar på stället typ. Busponni! Vi var ute i ca 2 timmar så han blev svettig så svampade av honom lite lätt. Självklart rullade han sig så han blev svart, då menar jag verkligen SVART!!! haha:)

Dagens positiva: Han gick jätte fint och jobbade sig super bra!!!:D


Ja pannbandet kom i posten! Han är jätte snygg i rosa(A).


/Matilda


Jag har då INGA nya bilder men har ni några önskemål på bilder?:)

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards