Matilda & Pytzan

Alla inlägg under juli 2011

Av Matilda W - 16 juli 2011 23:51

Kommer inte kunna blogga på hela veckan!:( Men det ska bli sjukt kul att vara hos Sarahs farmor:) Juste, vi åker dit imorgon istället!:)

Idag red jag runt tjärnet. Han var lite små stel och pigg, jobbade sig men inte lika fint som vanligt.. Kändes sådär idag men,men:)

Ska faktiskt kolla efter ett blå gult schabrak eftersom, jaa.. En grej. berättar när det är helt säkert. psst, säg inget till mamma (att jag letar efter ett blå gult schabrak) hon kommer nog bli "arg"  Även om det är MINA pengar!


Aja, god natt!


/Matilda 

Av Matilda W - 16 juli 2011 16:10

Ja, imorgon åker jag och Sarah upp med Pytzan och Spooky (spooky är sarahs häst) till Sarahs farmor! Hon har bra betes hagar och ett litet stall! fast det står inga hästar där och det är inte direkt några boxar men dom kan gå in! det ska bli så sjukt kul! Rida ut långa turer och bygga upp små terräng hinder i hagen, åå jag vill åka NU! Usch längtar ihjäl mig:P Det ska bli sjukt kul! Därför kanske jag inte tänker rida så hårt idag eller imon! Idag rider jag runt tjärnet och imon klättrar jag:) Är där uppe Söndag-Torsdag eller Frdag:)



/matilda

  Sarah Svensson och Mr Spooky:)

Av Matilda W - 16 juli 2011 16:05

Hann inte ta några bilder idag men Cocos var duktig! När alla barn hade åkt körde jag ner till hagen och gav Bonito och Calle mat:) Calle står i kungens stall (ja det är sant!) på vintern! Han är så sjukt fin!:) Bonito är också sjuukt fin:)

Nu ska jag klippa grannens gräsmatta sen drar jag till Pytzan!:)

  lite failad bild men dett är Calle iaf:)

Av Matilda W - 16 juli 2011 09:31

Läste igenom mina inlägg, jag skriver väldigt mycket 'typ, liksom, mkt mm', Usch det ska det bli ändring på! Ser inte bra ut!

Om en halvtimme går jag upp till Camille. Ska fixa Cocos för jag ska köra han så får barnen åka med (inte alla på en gång förstås). Måste gå upp med Camilles present^^ Det är ett leksaks stall med 2 boxar och innne i stallet står det 1 storhäst, 1 ponny med föl, 2 barbies, ett täcke och en sadel:) Det är mina gamla hästar:)<3  Kan ta lite kort idag:)


Ha det bra:)


/Matilda

  Camille och Aromi, Camille blir 6 år om ni undrar:)

Av Matilda W - 15 juli 2011 13:18

Ja, som rubriken säger så kommer Mattias idag vid 3. Jag börjar ju jobba halv 3 så tyvär kan jag ej vara med. Men jag träffar ju Pytzan ikväll! Vet inte vart jag ska rida idag, blir nog någon lite kortare tur. Typ runt tjärnet och galoppbackarna! Är nog antagligen ganska trött och sen vill man ju vara hemma på en Fredag kväll! Ska upp vid 9 imon, ska hjälpa till på Camilles kalas:)

Btw, Kom precis hem från Cocos! var med när han skoddes, snäll som en ängel den hästen!


  cocos<3

Av Matilda W - 15 juli 2011 07:30

Ja, här kommer resten av bilderna! Inte alla men många!

    Här är barbacka sadeln!


  Dressyrfilmen:)

Av Matilda W - 14 juli 2011 14:13

Videobloggade förut när vi red men nu är det tydligen inget ljud?:S aja, får väl  skriva då.

Idag red jag runt grönhult med Emma och Totte. Vi skrittade och travade mest och lite konditionsträning. Pytzan LÄNGDE verkligen på steget och sänkte huvudet och jobbade under sig så bra!! Duktig heest<3 Altt gick bra idag:)

Dagens positiva: Pytzan längde på steget och samtidigt jobbade sig!


/Matilda

Av Matilda W - 14 juli 2011 14:02

Det ni kan vinna är en lila flyweil i strl full!

Det enda ni behöver gära är att kommentera detta inlägget med ditt namn så kommer jag lotta ut en vinnare nästa helg! Ganska enkelt va? Så kom igen!


 

 

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards