Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Matilda W - 16 februari 2012 23:57

KÄnsliga tittare varnas!

Jag kan seriöst inte fatta hur det kan vara tillåtet att hålla på såhär med djur! Det är inte lagligt med barnmisshandel men att misshandla djur är okej. Djuren får minst lika ont som vi människor. Djuren har också känslor, men de kan inte prata så då ska de bli misshandlade istället?


Skulle du bli glad om jag slog dit huvud mot ett stål galler? Eller om jag sparkade på sig tills du reste dig? Om jag band ett rep runt din midja så hårt att du knappt kunde andas, sedan hoppade jag upp på din rygg. Vi går om kull men jag sitter kvar, 80 kg på ryggen och du ska komma upp... FY FAN säger jag bara.


Att människor inte gör något åt detta. T ex startar Vi  FB grupper hit och dit, men det händer inget. Någon måste sätta stopp för detta. Denna någon kanske ärn just du! Om du har makten att göra något, gör det! 


Om jag hade haft makten hade jag börbjudit det överallt i hela världen. De som gjorde det skulle få livstid fängelse, eller tom dödstraff. Seriöst, någon måste lyssna på djuren! 


Tror ni att hästarna / tjurarna tycker det är kul? "JA, idag ska jag bli misshandlad, kan knappt bärga mig! Hoppas jag går omkull så jag slår i huvudet och dör!! :D"...


Skulle inte tro det. Djuren är inte till för att misshandla, de är till för oss människor. Vi ska kunna glädjas av dem.

 


I would never hurt you  

Av Matilda W - 16 februari 2012 22:16

1. Hur gammal är du om 5 år? 19
2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag? Mamma.
3. Hur lång är du? 163 (ingefär)
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Abdouction
5. Vem ringde du senast? Mamma
6. Vem ringde dig senast? pappa
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "har du ringt", från pappa

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa!
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?  Skilda
10. När såg du senast din mamma? ehm typ 15 minuter sen
11. Vilken ögonfärg har du? Jadu.. Grön, grå, blå och en lite gnutta gul (kolla bilden så fattar du själv)
 
12. När vaknade du idag? Först kl 6. Sen klockan 10, sen klockan 12
13. Vilken är din favoritjulsång? Vet inte
14. Vilken är din favoritplats? Stallet (runt hästarna) och stranden
15. Vilken plats föredrar du minst? Ehm... Skolan!
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Har faktiskt inte den blekaste aning!
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Mörkret+ att jag trodde att vampyrer fanns!
18. Vad fick dig verkligen att skratta sist? Eh... Det var väl när jag såg videon när Emma och jag flummar!
19. Hur stor är din säng? Bra fråga!  
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? För det mesta med kläder!
22. Hur många kuddar har du i din säng? 3 st
23. Hur många landskap har du bott i? 1.
24. Vilka städer har du bott i? 3 
25. Föredrar du strumpor eller barfota? Barfota tror jag.
26. Är du social? Jag brukar vara det!
27. Vilken är din favoritglass? Har ingen
28. Vilken är din favoritefterrätt? Kladdkaka eller äppelpaj
29. Tycker du om kinamat? HAr nog aldrig ätit kinamat, isf var det vääldigt längesen.
30. Tycker du om kaffe? Nej, usch!
31. Vad dricker du till frukost? för det mesta obóy
32. Sover du på någon särskild sida? nää. Rör mig så mycket så jag sover nog på alla sidor!
33. Kan du spela poker? nja...
34. Tycker du om att mysa/kela? Såklart  
35. Är du en beroendemänniska? hm.. Jag tror det!
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Japp!
37. Vill du ha barn? Ja det tror jag nog...
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och liiiiite Franska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nix.
40. Föredrar du havet eller basängen? BASÄNG. Hatar att bada i havet, blääääääää!

41. Vad spenderar du mest pengar på? Hästen!
42. Äger du dyrbara smycken? Nej
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Ghost whisperer, Ponnyakuten m flera.
44. Kan du rulla med tungan? wtf?
45. Vem är den roligaste människan du känner? Mina vänner
46. Sover du med gosedjur? Nej, mosar dem bara!
47. Vad har du för ringsignal? Sister rosetta (någonting)
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Det har jag säkert, någonstans...
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Någon grej man har kavajer i.
50. Flirtar du mycket? Nja, inte direkt  
51. Kan du byta olja på bilen? Nesh.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nope.
53. Vilken var den senaste boken du läste? Så länge vi båda andas (breaking dawn)
54. Läser du någon dagstidning? nej
55. Prenumererar du på någon tidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Såklart! Jag brukar stå i bilen! ^^
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? RixFM
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Och det ska jag komma ihåg??
59. När var du senast i kyrkan? Kyrkan?.... Måste vart för 4 årsen tror jag (om inte mer!!!)
60. Är du lycklig? Ibland, ibland inte.. Jag är lycklig när jag framförallt är i stallet och med människor jag älskar! 
 
Snodde frågorna från http://lindaottersten.webblogg.se/ :)
Av Matilda W - 16 februari 2012 21:31

Har precis ätit lite gott med familjen, Tacos!


Nu ska jag chilla och kolla på Kontoret på play, någon som såg det i Söndags? Vad tyckte du om den isf?


Hare bra!


 

Av Matilda W - 16 februari 2012 18:44

Pytzan fick skrittas i skogen lite idag.


           


Städade även på min plats. Hann ta ner täckena och sen ta kort (glömde av att ta före) men men.


Före:

     


Efter:


   


Sen ska ju inte schabraken och kameran ligga där, men det är smutsigt  

Av Matilda W - 16 februari 2012 16:02

Ja, putsar förnster.... Ikväll blir det Tacos och fullt i huset! Haha. 


Jag har inget roligt att berätta men jag lever iaf!


 


Någon mer som fattar ironin på flaskan?

Av Matilda W - 16 februari 2012 11:50

Hm... Vaknade typ nu. Haha! Fick sovit ganska länge faktiskt.  Funderar på om jag ska äta frukost eller lunch... Är väldigt hungrig iaf.



Jag rider Pytzan ikväll. Får se hur jag rider mm.


Nu ska jag iaf äta, chiao!


 


Juste, fick inga bilder på vovvarna igår, kameran dampade, men bilderna på pytz kommer senare!

Av Matilda W - 16 februari 2012 07:29

Har legat vaken i 2 timmar snart... Har fixat med Emmas blogg (inte i två timmar). 


Ska även gästblogga hos Sara -- > Ppopcoorn.bloggplatsen.se (börjar idag)


Ne, nu får jag väl försöka sova, om nu det kommer gå... Jaja, har iaf fått ca 5 timmars sömn annars! 


Hörs senare!



Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards