Matilda & Pytzan

Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Hur kan det ens vara lagligt?

Av Matilda W - 16 februari 2012 23:57

KÄnsliga tittare varnas!

Jag kan seriöst inte fatta hur det kan vara tillåtet att hålla på såhär med djur! Det är inte lagligt med barnmisshandel men att misshandla djur är okej. Djuren får minst lika ont som vi människor. Djuren har också känslor, men de kan inte prata så då ska de bli misshandlade istället?


Skulle du bli glad om jag slog dit huvud mot ett stål galler? Eller om jag sparkade på sig tills du reste dig? Om jag band ett rep runt din midja så hårt att du knappt kunde andas, sedan hoppade jag upp på din rygg. Vi går om kull men jag sitter kvar, 80 kg på ryggen och du ska komma upp... FY FAN säger jag bara.


Att människor inte gör något åt detta. T ex startar Vi  FB grupper hit och dit, men det händer inget. Någon måste sätta stopp för detta. Denna någon kanske ärn just du! Om du har makten att göra något, gör det! 


Om jag hade haft makten hade jag börbjudit det överallt i hela världen. De som gjorde det skulle få livstid fängelse, eller tom dödstraff. Seriöst, någon måste lyssna på djuren! 


Tror ni att hästarna / tjurarna tycker det är kul? "JA, idag ska jag bli misshandlad, kan knappt bärga mig! Hoppas jag går omkull så jag slår i huvudet och dör!! :D"...


Skulle inte tro det. Djuren är inte till för att misshandla, de är till för oss människor. Vi ska kunna glädjas av dem.

 


I would never hurt you  

 
 
Ingen bild

anonym

17 februari 2012 00:26

vad menar du med att de är till för oss människor?
de flesta vilda djur skiter nog fullständigt i om de gör dig glad?

Matilda W

17 februari 2012 00:37

haha, jo det har du rätt i! Men jag menar att många använder hästar till arbete, iofs kanske inte det är så bra heller men ändå. :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda W - 20 oktober 2015 11:39


kom o köp  

Av Matilda W - 24 april 2012 09:42


 

Av Matilda W - 30 mars 2012 21:43

Jag vet att ni diggar minj engelska  Nu har jag o amanda börjat blogga på http://www.proffsponnyn.blogg.se/   Igen. så follow me där! :) redan gjort 2 inlägg    ...

Av Matilda W - 28 mars 2012 16:45

http://isabellaochsara.blogg.se/2012/march/utkast-mars-26-2012.html             ...

Av Matilda W - 27 mars 2012 20:34


  http://teamlabom.blogg.se/2012/march/utlottning-tidsinstallt-1.html#comment ...

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards