Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Matilda W - 10 februari 2012 22:51

Är det viktigt att veta vad man ska bli när man blir stor just nu? Ska man gå med den där magkänslan, oro, hela tiden och oroa sig för sitt liv? Oroa sig över något som är så viktigt egentligen?


Det är väldigt viktigt ändå. Man måste ändå veta vilket gymnasie man ska välja, vilken inriktning mm. Men är det verkligen så viktigt?


Om jag ska vara ärlig, vet jag inte vad jag ska bli när jag blir stor. Jag visste, men nu är jag osäker. 


Är det någon som kan svara på mina frågor?... Den personer skulle imponera på mig.


 

Av Matilda W - 10 februari 2012 19:56

Ridturen gick bra. Vi tog en liten runda men lite galopp blev det allt  När vi stod och gjorde iordning hästarna så helt plötsligt blåste Pytzan upp mig och började frusta. Han bajsade också. Det var ingen annan i stallet och vi hörde inget konstigt.  Sen när vi gick ut så var det någon (inte från vårat stall) som tömkörde i paddocken. Man är tvungen att gå igenom en grind och precis när jag skulle vända så fryser Pytzan. Alltså inte fryser utan han ställer sig och fryser fast i marken. Jag gör allt men han rörde inte på sig på ett tag. 


Han lugnade ner sig sen, men jag har inte den blekaste aning om vad han blev rädd för. Han ser ju inte paddocken  inifrån stallet 


Nu har jag målat lite och ska hjälpa mamma med maten. Efter det ska vi måla lite till och fredagsmys. Ska nog logga in på Skype också..


Chiao!


 


Om ni har tur så kommer bilder på de nya benskydden sen! (eller imorgon) Dom passade iaf . 

Av Matilda W - 10 februari 2012 15:53

Hej!


Har verkligen haft en flumm Fredag. Fast på Tekniken fick jag "skäll" för att jag skulle flytta på mig + att jag inte fattade. Vi gör scheman på datorn och tro det eller ej men det är skitsvårt! 


Nu sitter jag och äter och ska snart åka till stallet. Idag blir det en lugn ridtur med Ida och Loppan! Mamma bytte benskydden idag, till ett par nya så ska prova de sen. Bilder kommer!


Hörs sen!



Hade även flumm med Sara (ppopcoorn.bloggplatsen.se) på bussen, Så himla kul     

Av Matilda W - 10 februari 2012 07:33

Sitter och äter frukost nu (macka och flingor, för de som vill veta). Idag händer det inte mycket, slutar vid 3. Jag tror nog att Pytzan ska stå idag.


Igår red jag lite i hagen. Pytzan var som en tickande bomb. När han blir så pigg så blir han typ stressad, då blir jag också stressad. Så världens bästa ridpass blev det inte. Red i ca en halvtimme. Ibland skötte han sig bra. Fast jag höll på att ramla av ett antal gånger. När jag skulle göra galoppombyte så sköt han upp mig 2 m upp ur sadeln och stack iväg i korsgalopp, kul!....


Nu måste jag fortsätta äta, chiao!

 


Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards