Matilda & Pytzan

Alla inlägg under november 2011

Av Matilda W - 12 november 2011 18:43

Vad tycker ni? Har redan pannbandet. Kanske inte just ett Exklusive schabrak, vill iaf ha ett marinblått med guldkant och broderat "Matilda Westervaldt" på ena sidan!


Usch, vilken dålig bild.. 


Av Matilda W - 12 november 2011 18:27

Här kommer lite tips!


* För att få en så in och fluffig svans som möjligt så borsta aldrig svansen med piggborsten, ta istället en hård rotborste. Glöm inte att ta pälsglans! Då blir svansen mucket finare, fluffigare och tjockare!


T ex en sånhär borste:

 

Och det här pälsglanset är jätte bra!

 


* "Byt" gärna stigläderna, när man hoppar upp så "dras" det lite i vänster stigläder och då töjs den ut. Så t ex varje gång du putsar så byt plats, alltså att vänster stigläder ska vara på högersida osv.


* Smörj in ditt träns (sadelgjord, martingal mm om det är i läder) ganska ofta. Lädret blir mjukare och bekvämare för hästen. Jag försöker göra det efter varje ridtur.

Ett tips är det här läderbalsamet!

 


Av Matilda W - 12 november 2011 18:03

 Mamma visade en ny väg idag. Hon gick med med vovvarna. I slutet av galoppbackarna gick vi in en stig, först var det lite lerigt men sen kom vi ut på en gräs/grus väg. Det var bommar i båda ändar så det kom inga bilar. Jag galopperade där och det var hur härligt som helst! Sen gick vi tillbaka samma väg. Pytzan var pigg som attan hemåt! Kunde inte stanna


Tog även lite bilder, här kommer dom! Inte alla, men några :)


P.s åker inte till pappa idag D.s


            

 



Av Matilda W - 12 november 2011 10:43

Idag ska jag rida Pytzan, äntligen! Tänkte rida upp i Galoppbackarna och utforska den vägen jag hittade sist, men jag ska ta det lite lugnt men Pytzan kommer vara som en tickande bomb!


Jag ska nog äta frukost snart. Sen ska jag plugga lite och sen stallet  Tar med mig kameran så det blir lite bilder!


Hörs later!


   

JAG LOVAR att ni får mer bilder sen! Även en till outfit kommer upp ;)

Av Matilda W - 11 november 2011 19:26

Har ingen direkt blogglust just nu. Hos Vårdcentralen sa de bara att jag skulle vila mig och bita ihop...


Skrittade upp Pytzan i skogen, pigg o glad häst!


Och Du anonym, haha, varför läser du en HÄSTblogg om du inte gillar HÄSTAR? Haha, det är ju fan helt sjukt. Om du vill mig något, MIG inte BLOGGEN, kan du väl ta och maila mig? Eller ringa eller något. matildaw97@hotmail.com

 Maila mog för att få nummret, fast du är inte ens värd att lägga  ner energi på!



Ha en go Fredag!


 

Bara för någon har bildbrist ;)  Haha, vad gör jag med skänklarna egntligen..

Av Matilda W - 10 november 2011 16:17

Känner mig väldigt nere just nu. Mina ben vill inte att jag står, men har LOVAT mamma att diska. Jag tror förkylningen och allt gör mig orkeslös, jag orkar inte gå... + Att jag antagligen kommer gå till skolan imorgon och vi har matteprov, vilket jag inte har pluggat till. Allt är nere och jag kan inte hitta någon inspiration... Kul att  man är trööt och allt oxå.. Ska försöka sova lite och se om jag orkar mer sen. Ni vet iaf läget om jag nu inte uppdaterar



 

Av Matilda W - 10 november 2011 09:54

Vaknade för 10 minutersen ungefär. Har sjukt ont i halsen, huvudvärk och blir yr om jag går för fort. Ingen hosta har dykt upp än iaf!  Vi ska vänta lite med att ringa till Vårdcentralen, det kan ju ha blivit bättre om jag inte hostar  


Idag ska jag väl bara chilla, har lovat mamma att diska och måste plocka undan i mitt rum. Men lite uppdatering får ni kanske senare. Kanske liten mer outfits? Men då får ni se till att kommentera lite!


Inga kommentarer = Sämre uppdatering = Sämre blogg


Om ni kommenterar får jag insperation!  Så kom igen, ni väljer lite hur bra blogg ni vill läsa. Om ni vill ha extra roliga inlägg kan ni skicka iväg en kommentar som max tar 1 min.


 

Av Matilda W - 9 november 2011 20:42

... Att besöka Emmas blogg? som ni hittar HÄR. Jag kommer även (tvinga:P) Emma att gästblogga här!



Pussade bara lite på Pytz förut. Allt OK med han  Nu ska jag chilla lite, ingen skola imorgon. Om jag fortfarande hostar ska vi ringa doktorn och om jag är "frisk" ska jag vila... Rättare sagt om jag inte hostar stannar jag hemma och vilar. Troligtvis, tyvär, kommer vi vara tvunga att ringa doktorn. Men man kan ju alltid hoppas på det bästa.


        

Nyfiken var det ja. Blev suddiga bilder pga att ponnyn inte ville hålla huvudet stilla  

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards