Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 3 november 2011

Av Matilda W - 3 november 2011 19:20

Har städat mitt rum nu, äntligen. Har flyttat sängen lite, eller flyttat den mer mot bokhyllan.


Imorgon ska jag och mamma till Borås. Ska köpa ny vinterjacka. Ska se om jag får köpt något mer. Skulle vilja ha ett flätat skärp också.  Behöver även ny bh, men vi får se.


Jag rider Pytzan på morgonen, åker med mamma vid 8.


Höres imorgon!


   

Av Matilda W - 3 november 2011 15:02

   Tittade runt lite på mina bilder och såg att min sits har förändrats väldigt mycket.

 

juni  någon gång


  Juli


 

Augusti

    Oktober.


   I slutet av OKtober.

Det märks väldigt mycket skillnad. Först "ville" jag dyka (det bara blev så) men nu har jag börjat räta upp mig! Good, tycker jg rider mycket bättre nu iaf men det finns fortfarande saker att träna på  


Av Matilda W - 3 november 2011 14:13

Jag har funderat lite och vet några saker jag vill ha:

* Mountain horse ridbyxor, ni vet sånna jag har lagt upp bilder på.

* En grimma/nosludd där det står något gulligt

* snyggt billigt schabrak med mitt namn på och ev Pytzan's  också

*kanske en matchande luva till schabarket där det står "Monty Python"

* Antingen ett HV Polo schabrak, Eskadron, KL, eller JW. Får se vad det blir.

* Swarowski pannband som glänser i "alla" färger. Se bild

  Det längst ner. Tror Pytzan hade vart fin i det.


Hade faktiskt tänkt att inte göra slut på för mycket pengar. Tänkte köpa billiga kmen snygga saker. Blir "bara" 1 "märkes" schabrak, det andra är ju rätt dyrt t ex swarowski runt 1000 lappen,  ridbyxorna 1000 kr, så det blir rätt dyrt ändå. Måste verkligen börja spara  nu!

Av Matilda W - 3 november 2011 13:31

Red runt Klåddergerde, tjärnet + galoppbackarna idag. Bästa mammsen körde mig dit och hämtade, tack   Pytzan var på topp idag, pigg O glad. Det blev även lite miljöträning idag. Det stod en lastbil på vänstra sidan av vägen och sen var det väl ca 2-3 M Imellan lastbilen och 2 skåpbilar. Jag hoppade av och gick brevid. Lastbilen lät väldigt mycket men Pytzan gick förbi!! Han var såå duktig. Han började springa på sidan när vi hade gått förbi, knäppis 

Jag lekte lite med honom, specielt i galoppen. Jag skrittade på långa tyglar och helt plötsligt, pang galopp! Vilken fart han fick  Sedan halt... GALOPP! Verkligen på 2 sek så var han redan iväg i full fart, superkul var det. Han var väldigt pigg!


Klickade faktiskt lite bilder idag, duktig mig. Imorgon ska jag rida runt Tjärnet och på Lördag ska han skrittas långt eller klättra.


Bara jag som tycker grimman matchar täcket?

   

Ponnyn trodde han skulle åka transport idag, men det var inte han utan Piling. Han kunde inte stå still och var ganska stressad, knäpplo.



 

Suddig bild men Pytzan fich ha Agria luvan idag, han brydde sig inte speciellt mycket om den.

 

Hittade en mysig skogstig vid galoppbackarna, dock blev det jätteblött på marken så jag fick vända.

 

Ungefär såhär såg det ut med lastbilarna, dålig bild emn ändå. Dock stod det 2 vita skåpbilar på högersidan om ni fattar.

      

Håller även på att lära Pytzan att gå in såhär i "gången" och stå still så jag kan stänga grinden (till vänster bakom hans rumpa). Han har faktiskt lärt sig ganska bra! 

Av Matilda W - 3 november 2011 09:06

Har faktiskt inte känt av förkylningen speciellt mycket nu på sitonde men igår blev jag väääldifgt förkyld. Det är värre idag. Näsan är igentäppt och halsen vill inte vara snäll  Får se lite om jag orkar rida idag och om jag nes kommer dit. Mamma jobbar hela dagen och kommer hem vid 5... Blääbajs på förkylnigen, jag kan ju inte direkt cykla när jag är så förkyld. Det löser sig nog. MÅSTE iaf städa mitt rum, om jag orkar. Nu ska jag äta frukost men vi hörs sen!


Fick lite bilder av Fanny från GP-Ponnyn! (eller aa, fick och fick, de ligger ute på hennes blogg)

       Ser ni tekniken? Läste någonstans att hästarna skulle hoppa nästan såhär  

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards