Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 6 november 2011

Av Matilda W - 6 november 2011 19:27

Byebye mörkblond

 and hello mörkbrun (kastanj)

   


Så Emma var den enda som gissade rätt, alltså får du länkning 3 dagar irad. O Emma vill du gästblogga?


BESÖK http://www.pemmizz.bloggplatsen.se/



Av Matilda W - 6 november 2011 19:00

Idag red jag "runt Grönhult", jag red upp till Limmerhult och på travbanan och vände sen. Aa, hoppas ni förstår. Pytzan var helt galen idag!... Han var superpigg och stark. Jag var tvungen att rida honom i "sidleds" för han var så pigg. Så fort han fick chansen tog han tag i bettet och stack. Men jag ska inte klaga nu när han är pigg och framåt.


Jag måste verkligen få in "framåt" i Pytzans lilla hjärna. Måste bugga upp det från grunden, grundskritt, grundtrav och grundgalopp och därefter öka och minska. Man måste alltid ha en grund.


Här är en galoppfilm från förra gången jag red runt Grönhult. Ni kan ju igga det i början^^. Pytzan var för galen för att jag skulle kunna filma idag...



 

lite bilder från igår

            

Av Matilda W - 6 november 2011 18:40

Hästsporten skakas av ett tragiskt dödsfall.
Stjärnhästen Hickstead föll ihop mitt under världscuptävlingen i Verona och avled.
Händelsen skedde precis efter att världsettan Eric Lamaze kommit i mål med hästen.
- Det här är jättehemskt, det blir chockartat, säger SVT:s expertkommentator Lotta Björe till SportExpressen.se.



Det var under söndagens världscuptävling i hästhoppning i Verona som den världskända hästen Hickstead föll ihop.
  Världsettan Eric Lamaze från Kanada hade precis ridit i mål med hästen under sin första runda när Hickstead plötsligt föll ihop.
  Hästen blev liggande livlös på banan medan en chockad Eric Lamaze fördes bort från arenan.
  Hästen transporterades sedan bort i en djurambulans.
  Lotta Björe kommenterade tävlingen för SVT och är chockad efter dödsfallet.
– Det såg ut som att den dog direkt på arenan, det kan ha varit en hjärtattack eller en inre blödning, säger hon till SportExpressen.se.
– Jag har aldrig sett något sånt här på en internationell tävling. Men det händer precis som för människor, man kan segna ner helt plötsligt. Det blir chockartat, man är mer van att se det här i fälttävlan.

http://www.expressen.se/sport/ridsport/1.2614283/stjarnhasten-dog-mitt-under-tavlingen



Så sjukt hemskt. Tycker att alla borde hålla en tyst minut för Hickstead, det är han värd. Usch... Det är så tragiskt när det händer något sånt här....


 

   

kan inte säga mer än att de var grymma..



Av Matilda W - 6 november 2011 13:50

Nu har jag suttit i nästan 1 timme med SO:n och nu är jag färdig! Ikväll blir det matte och fysik... Det blev ca 4 sidor på so saken! Om ni ville veta då...


Jag tänkte att jag rider nog Pytz runt grönhult idag. Har även en galoppfilm från förra gången, ska försöka fixa en idag med. Filmen/Filmerna kommer upp sen!


 


Failad bild, men någon som ser något annorlunda? ALLA som gissar rätt får länkning 3 dagar i rad! Ni kan även få gästblogga om ni nu vill det på mig stora *HOST* blogg   (iofs har jag runt 30 besökare varje dag)

Av Matilda W - 6 november 2011 11:31

  

Pytzan ska ridas... Men vart? Det vet jag inte än.


Ska jobba lite idag . Nu ska jag väl plugga lite och sitta vid datorn   


Tänker njuta av sista dagen på lovet så vi får se hur mycket bloggande det blir. 


Bara för Cocos är saknad...

/M

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards