Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 15 november 2011

Av Matilda W - 15 november 2011 21:04

   Jao, den kan ni läsa HÄR. Men jag kommer inte försvinna här ifrån, jag kommer bara blogga om Pytzan här, inget annat. Kommer skriva ridturerna lite mer utförligt. På Min och Amandas blogg skriver jag oxå om ridturer men mer utförligt här.


Idag red jag runt Klåddergerde, den enda ridvägen som är hyffsat belyst. Jag red med thidemantygeln och han var pigg. Jag började göra skänkelvikningar, slutor, öppnor i skritt. Sedan började jag trava, öka, länga, skänkelvikning mm. Han gick i ganska fin form, lite spänd och pigg. Marken var ganska hård +  att det var mörkt så jag valde att jobba ihop galoppen och samla. Först gick han högt men huvudet och spänd, jag brukar ju gallopera fort där. Sen lugnade han ner sig och han gick såhäääääääär fint! Han trampade verkligen under sig och jobbade med ryggen  Sen övade jag övergångar framför allt från galopp till trav. Det blev lite "bråk" ibland men sen släppte det och jag red verkligen in i traven! Han var superduktig idag, värsta dressyrponnyn!


 


Sen hade jag även tagit med fysik boken så jag satt i Pytzan's blogg och läste högt. Han blev väldigt uttråkad! Han vände t o m rumpan mot mig och pruttade på mig, tack? haha..


Av Matilda W - 15 november 2011 08:14

... Eller inte, har en redovisning, typ  


Idag  är en blä dag. Svenska grej = Blä, Franska = Bläääää x2, Utvecklingssamtal = Blä, Fysik prov imorgon vilket innebär att jag måste plugga ikväll = Blääääääää x10000 Det enda som är bra med dagen är att jag ska rida Pytzan! 


Nu börjar vi, hejdå!

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards