Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 13 november 2011

Av Matilda W - 13 november 2011 23:29


Var med HÄR

 
Av Matilda W - 13 november 2011 23:21

Har inte hunnit blogga! Red Pytzan runt Klåddergerde. Han var trött idag, red med gramanen och i traven gick det

bra men i galoppen blev han bara spänd och sänkt rygg...


Sen var jag med Emma. Vid kvart i 8 ringde Sandra (Cocos ägare, hon bor i sundshult) och ville att jag skulle komma upp och vara med Camille för Ganti hade fått kolik. Så jag lekte med Camille, Ganti blev bättre sen vet inte riktigt hur han mår just nu men OK iaf.


Höres imon! Måste sova nu...

 

Av Matilda W - 13 november 2011 12:23

Här kommer den! Den hackar ibland men det blev bara så. Sen får ni playa här medans ni tittar om ni vill ha musik!


Det är Nicoline och ni kan besöka hennes grymma blogg HÄR!

Av Matilda W - 13 november 2011 11:54

Åker till Pytzan om 1 timme tror jag. Sen åker  nog Emma med mig hem så ska vi plugga lite och ha kul!


Ska se om jag kan fixa något roligt inlägg, ni får gärna komma med tips!


Här kommer ett till Tips!


* Byt gärna bett ganska ofta, det funkar inte för alla men eftersom jag inte har några starka bett på Pytzan försöker jag byta ganska ofta. Om man rider på samma bett hela tiden så kanske hästen blir "stark" , svårt att förklara så ni inte ska misstolka det. Men jag rider på 3 olika bett, 3 delat tränsbett, 3-delat gummibett och ett rakt bett. Jag har tränsbettet när jag ska rida långt och när jag rider med andra för det är det bettet Pytzan lyssnar bäst på. Sen rider jag på gummibettet om jag ska rida t ex runt klåddergerde. Och det raka bettet när jag ska t ex rida runt Tjärnet, han jobbar sig fint med det men lyssnar inte så bra  Jag tycker det är väldigt bra att byta bett, Pytzan blir "mjukare" i munnen, fruktansvärt svårt att förklara men hoppas ni förstår lite!


       


Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards