Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 5 november 2011

Av Matilda W - 5 november 2011 16:52

Usch vad trött jag är... Jag gick bara ut i hagen till Pytzan och "lekte" lite med honom. Hade lite morötter med mig, han följde efter mig och jag lekte som sagt med han.


Orkar inte blogga nu. Nu ska jag och mamma äta snart. Ikväll blire glögg och pepparkakor  


Höres imorgon med en spännande nyhet!


   fint... tror jag håller på att backar.

Av Matilda W - 5 november 2011 13:16

Min mamma hade häst när jag föddes. Sen red jag ite på olika hästar( med mamma då) när jag blev fyra, då hade mammas häst avlivats. Sen började jag på ridskola när jag var 5-6 år men jag ville inte rida, så då började jag med kvällsgympa men jag ville inte göra det heller! Då märkte mamma att  jag gillade inte när folk sa till mig vad jag skulle göra. Men sen började jag på ridskola ändå och fick lära mig att "bli tillsagd". Sen har det ju bara fortsatt!

 


Nu är "20 dagar" slut. Hoppas ni har gillat det!


Av Matilda W - 5 november 2011 13:04

* Jag hatar att packa hönät

* Jag har velat skriva denhär texten ganska länge

* Jag älskar att damp loss med min Hund Annie (hon är 6 månader)

* Jag gillar att hoppa studsmatta, kan bara gå ut och hoppa lite random

* Jag tycker alla borde ha blogg

* Jag läser nästan bara hästbloggar

*  Jag kan börja gråta väldigt lätt, asså inte om någon slår mig utan om jg lyssnar t ex på musik kan jag börja tänka på något sorgligt

* Jag älskar att rida ut på mysiga skogsstigar och galoppera fort

* Jag gillar att ha ordning, lite perfektionist? haha...

* Jag har en dröm hur min framtid ska se ut



Av Matilda W - 5 november 2011 12:58


   hmm... vet att jag tagit fina bilder på Emma och Linus men har ingen aning om vart de är, men det får bli en annan.



Jag tycker den är väldigt fin, lilla Cocos  

Av Matilda W - 5 november 2011 12:50

Hade sjukt kul hos Sara igår/idag. Vi var uppe till 4 eller nått, iaf jag men vaknade med vid 6, men somnade om ganska sagt.


Idag tänkte jag jobba lite frihetsdressyr med Pytzan, antingen i den lilla runda hagen eller paddocken. Lite bilder och filmer kanske kommer upp sen.


  Goding.

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards