Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 9 november 2011

Av Matilda W - 9 november 2011 20:42

... Att besöka Emmas blogg? som ni hittar HÄR. Jag kommer även (tvinga:P) Emma att gästblogga här!



Pussade bara lite på Pytz förut. Allt OK med han  Nu ska jag chilla lite, ingen skola imorgon. Om jag fortfarande hostar ska vi ringa doktorn och om jag är "frisk" ska jag vila... Rättare sagt om jag inte hostar stannar jag hemma och vilar. Troligtvis, tyvär, kommer vi vara tvunga att ringa doktorn. Men man kan ju alltid hoppas på det bästa.


        

Nyfiken var det ja. Blev suddiga bilder pga att ponnyn inte ville hålla huvudet stilla  

Av Matilda W - 9 november 2011 12:54

          Har glömt att ladda upp de, men här är bilderna från trollskogen! (kommer inte ihåg exakt datum)


Alla bilder är tagna av Emma, hennes blogg hittar ni HÄR!


Av Matilda W - 9 november 2011 12:24

1. Han älskar morötter

2.Ibland när man är ute och rider kan han ibland  fokusera på t ex ett träd och försvinna in i sin egna lilla värld

3. Han är ganska sur närman borstar, speciellt när man borstar under magen och vid ljumsken

4. Han HATAR regn. Han står och surar hela tiden

5. Han är mästare på att rulla sig

6. Han är väldigt social och brukar nosa en  i ansiktet

7. Han är en liten slickepott, han slickar på allt, MIG, kanten av krubban... Jaa, nästan allt  

8. Han ser ofta ganska sur ut, fast han egentligen inte är det.  PÅ bilden skulle han  följa efter mig och jag hade morot med mig, han kanske blev sur för att han inte fick moroten? Men jag kan säga att han skulle aldrig bita mig eller något sådant, han har faktiskt respekt för mig.

9. Han älskar fårskinnsludd (om det nu heter så). Jag har en putshandske (se bild nedan) och han nosar jätte konstigt på den. Och om han ser något så nosar han jääääätte länge på den!

 


10. Han blir väldigt lätt uttråkad. Han kan inte stå still, varken i transporten eller i gången. Han vill att det ska hända nya saker hela tiden!

11. Han kan bli stressad ibland när han är pigg och man galopperar och saktar av. Då brukar jag bara stå still en  stund och sen fortsätta.

12. Pytzan har flyttat runt ganska mycket i sitt liv

13. Han är egentligen ganska svårriden på ett sätt, han kan tvärnita, dra iväg, stegra mm. Men ändå är han lätt! Jag tror man måste lära känna honom för att kunna rida honom (om man inte är väldigt erfaren). Jag har lärt mig rida honom.

14. Han är otroligt nyfiken och vill vara med och stå i centrum hela tiden!

15. jag tror han gillara tt klättra / gå i trollskogen, han är alltid så positiv när man är där!



  


Av Matilda W - 9 november 2011 12:12

Satt och pillade ihop lite outfits.

Har ju redan de brunaläder skydden(som är inringade). Men jag har ju förövrigt svarrt utrustning, men vad tycker ni? skulle detta funka?

   

Tror dettahade passat Pytz, ävenom det inte är snyggtmed vita schabrak på vita hästar med dettaär intehelt vitt!


Sry för de dåliga bilderna, men vad tycker ni?

Av Matilda W - 9 november 2011 11:41

Blää vad dålig jag kände mig igår... Och idag! Vaknade vid 11, sov alltså nästan i 12 timmar. Nu ligger jag i soffan med datorn i knät och hostar sönder mig... Inte nog med det är förkylnigen värre än vanligt.. Jippie!...  


Pytzan stod igår och kommer stå idag.... Om jag inte blir bättre och kanske orkar longera.


Under dagen kommer det upp några roliga saker! Vill ni att jag kör en "20 Dagar" till? NI bestämmer...


 

Av Matilda W - 9 november 2011 11:25


Vill du oxå vara med? Klicka då på bilden så kommer du till inlägget.

 

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards