Matilda & Pytzan

Alla inlägg den 1 november 2011

Av Matilda W - 1 november 2011 20:52

  imorgon blir det en långtur med Emma & Totte och Julia & Igor, Julia står i Emmas stall. Vi rider Långa vägen runt Bua. Det ska bli väldigt kul. Hoppas bara Pytzan håller sig lugn och slappnar av lite


Jag och Emma gjorde en parodi på Ponnyakuten, haha!

Av Matilda W - 1 november 2011 15:27

Har egentligen 2. Den första är den som är "mer" våran låt 

 


Av Matilda W - 1 november 2011 15:18

Har vart en fullspäckad dag. Har vart med Emma på lektion, fixat med i Emmas stall (mockat, smörjt in grejor mm). Emma gick med mig till Pytzan så vi gick upp i Trollskogen och klättrade lite  och Emma fotade lite så ni får bilder kommer!  Äntligen kan man sätta sig ner och chilla   Emma följer med mig hem en stund senare så ska vi hoppa studsmatta eller något.


Höres sen!


Fail...  

Av Matilda W - 1 november 2011 12:45

   Jag tycker nästan det viktigaste mellan häst och ryttare är respekten. Om en häst inte respekterar ryttaren så blir det inte bra, eller hur? Hästen går på en, buffar och knuffar. Då tror hästen att den är ledaren. Men vi människor ska också ha en respekt för hästarna. Det är inga små djur vi håller på med. Man ska inte leka med ödet. Jag övar väldigt mycket respekt med Pytzan. Hästen ska inte gå på oss men och hya respekt, men självklart ska inte hästarna vara rädda för oss!  Vi ska ju ha kul också. Som Tobbe Larsson sa " Funkar det inte när man står brevid funkar dert inte på hästryggen". Jag tycker han har helt rätt!


Hoppas ni orkade läsa  

Fina, fina du..


Av Matilda W - 1 november 2011 10:45


Härlig bild! Den här bilden påminner mig om att jag är lyckligt lottad att få ha en sådan fin ponny  

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards