Matilda & Pytzan

Alla inlägg under april 2011

Av Matilda W - 23 april 2011 17:44

Idag "Hoppade" jag lite i hagen. Det var typ tvä hinder som låg på 40-50 cm och ett hinder på 20-30 cm och en bom, fast en lite tjockare bom:) Jag övade mycket kontroll och gå i form jag red även med min nya ridstövlar  Jag fick dom av Martina för hon hade köpt dom sen passade inte dom henne så vi byter liksom valp mot stövlar:) Back to ridningen. Han var PIGG! Han typ drog mot hindrerna! Jag red i ca 40 min men pausade ganska mycket. Jag hoppade på volt travade över 20 cm hindret och han skulle gå i samma form hela tiden. Det gick bra och han lyssnade för det mesta  Jag tror han tyckte det var VÄLDIGT  kul!! Haha<3 Övade på galopp ombyten över hindren men det gick inte speciellt bra men det var ju ganska mycket annat att tänka på:P

Tog lite "fin" bilder efteråt:) Emma är fotograf 

/Matilda

Tar lite tid att ladda upp bilderna och jag ska cykla till stallet nu men ni får bilderna ikväll jag LOVAR!  

Av Matilda W - 23 april 2011 17:43

Idag red jag dressyr i paddocken. Jag övade mycket på att länga och korta galoppen och det gick bra. Han gick fint men va ganska pigg Jag red i ca 20 min och han skötte sig utmärkt som vanligt!

Svampade även av honom och jag gav honom godisar hela tiden, nästan hela tiden. Så då koncentrerade sig han mer på godisarna än vattnet så det gick jätte bra! 

/Matilda


Jag har ingen aning om hur man laddar över bilder från mobilen så ni8 får klara er ett tag till:P

   

Av Matilda W - 23 april 2011 17:22

 

Idag (Onsdag) red jag Magistigen + lite galopp och trav i hagen. Han var lägom pigg idag. Det var helt underbart att rida! Perfekt väder&Perfekt häst ! Han var super duktigt idag! När jag red i hagen låg det 2 "bommar" där så jag galopperade lite över dom. Övade galoppombyten över dom och öka och korta galoppen  Han lyssnade verkligen super bra idag!


Här kommer ett vecko shema:


Onsdag: Frihetsdressyr


Torsdag: Rida igenom L:B1 eller L:C1 i paddocken,


Fredag: Rida i hagen lite och arbeta lite markarbete. Det kommer även någon och typ laserbehandlar Pytzan.


Lördag: klättra .


Söndag: Stå tror jag:)


/Matilda

 

Av Matilda W - 20 april 2011 09:51

Idag körde jag frihetsdressyr. Det gick bra och han var duktig! När han blev okoncentrerad så låtsades jag inte av honom och pillade lite med min mobil och då blev det helst plötsligt intressant:) Han var faktiskt lite lat idag men han var duktig! 

/Matilda

   

Av Matilda W - 20 april 2011 09:36

Idag red jag lektion fär Gunnel. Jag red dit s det var bra uppvärmining och avskrittning  Han var jätte duktig när jag red dit och hem!  Det kom lastbilar och han brydde sig inte jätte mycket fast en gång så stegrade han typ, eller lyfte lite med frambenen.

När jag red lektion började vi med att rida på stora mitt volvet och på medellinjen vid G (tror jag) stod det ett litet hinder på ca 50 cm. Jag övade att hoppa på volt och ha kontroll efter hindret. Det var väldigt bra att mjuka upp med det. Sen övade vi på att han skulle gå lika stadigt i form när jag red lätt och stog upp. Det gick super! han gick jätte fint! Sen red jag igenom L:B1 och L:C1. Det gicj bättre i L:B:n menjag red L:C:n först så det kan ju vara därför. Han kändes super fin och galoppen var nästan magisk! Jag övade också på att korta galoppen och länga/öka galoppen. Det gick också jätte bra och det ska jag öva mer på hemma också!  Han gick hur fint som helst idag!

När jag kom tillbaka satte jag på honom transportskydd och flecce-täcke. Han blev lite orolig men inte mycket! Jag svampade även av honom lite  Han reagerade lite så jag fick sätta fast han i bocken och sjävl hålla i ett till grimmskaft  

Tyvär inga bilder idag. Har bilderna på min mobil men den vill inte ladda över dom.. 

/MAtilda    

Av Matilda W - 20 april 2011 09:34

Idag fick han stå för att jag och mamma var på blå stjärnan hela dagen. 

Av Matilda W - 16 april 2011 21:51

Idag red jag i paddocken. Jag ställd upp 2 "hinder" på långsidorna. Sara följde med och fotade lite idag, hon fick ävern skritta av. I alla fall så var det sockerbitar som jag hade som hinderstöd så det blev max 50. Pytzan var jätteduktig idag och arbetade super! Jag arbetade mest på att få kontroll på han för när man kommer upp mot hindret rusar han nästan iväg. Så jag arbeta på en volt och när han gick på tygeln kom jag mot hindret osv. Han lyssnade jättenbra! Han tyckte nog det var kul att "hoppa" lite 

Imon tror jag att jag kanske rider bort till Gunnel. Det är inte säkert att jag ska dit imon. Men om jag ska det så rider jag bort. För mammas bil är på service så mamma lånar mormors bil ochden är inte så jätte bra att köra hästtransport med 

/Matilda

Datorn ska såklart inte ha nån kontakt med kameran så det blir bilder en annan dag :)

   

Av Matilda W - 16 april 2011 21:49

Idag fick han stå. Tog bara snabbt in han och borstade av han lite :)

Presentation


Den här bloggen handlar om min C-ponny Monty Python, även kallad "Pytzan". Vi tävlar just nu LB/LB och satsar på LA/LA 2012. Fråga om du undrar något!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer videobloggar?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards